یکی از بهترین راهکارهای آشنایی با فرهنگ یک کشور و زندگی در آن، دنبال کردن اخبار جدید آن کشور است. در وبلاگ کوجورجیا می توانید اخبار کشور گرجستان را به صورت روزانه و ساعتی دنبال کنید. با مطالعه مطالب اطلاعات خود را درباره کشور گرجستان افزایش دهید. در این بخش جدیدترین اخبار و رویدادهای گرجستان به صورت سراسری پوشش داده می شود.

این بخش شامل انواع اخبار گرجستان و قوانین جدید این کشور می باشد. از میان گروه های خبری وبلاگ کوجورجیا می توان به اخبار اقتصادی، سیاسی،مهاجرتی، اقامت گرجستان، فرهنگی و … اشاره کرد. مطالب ما برای آشنایی با زندگی در گرجستان و فرهنگ این کشور نیز مفید است.

نماد جام جهانی راگبی 2019 ژاپن

ارائه نماد جام جهانی راگبی ۲۰۱۹ ژاپن توسط گرجستان

به گزارش کوجورجیا، کشور گرجستان نماد جام جهانی راگبی ۲۰۱۹ ژاپن را ارائه داد. این کشور با این اقدام نشان داد که برای حضور در مسابقات جهانی راگبی ۲۰۱۹ آماده است. جام جهانی راگبی ۲۰۱۹ که نهمین دوره جام جهانی راگبی می باشد، در کشور ژاپن برگزار می شود. تاریخ برگزاری این مسابقات از ۲۰ سپتامبر تا ۲م نوامبر اعلام شده است. این اولین باری است که مسابقات جام جهانی راگبی در قاره آسیا و خارج از منطقه سنتی اتحادیه راگبی برگزار خواهد شد.
منطقه حفاظت شده جدید درختان بلوط

منطقه حفاظت شده جدید درختان بلوط در گرجستان

,
به گزارش کوجورجیا، منطقه حفاظت شده جدید درختان بلوط در گرجستان ساخته شد. این منطقه حفاظتی سرشار از درختان بلوط منونت منحصر به فرد می باشد که جدیدا به لیست مناطق حفاظت شده در گرجستان اضافه شده است. طرح ایجاد این منطقه حفاظتی توسط وزارت حفاظت از محیط زیست گرجستان ارائه شده است. این منطقه حفاظت شده در شهرداری Chokhatauri واقع در منطقه Guria گرجستان قرار دارد. این منطقه با ۴۴۳ هکتار، سرشار از درختان بلوط منحصر به فردی پوشیده شده است. نام رسمی این منطقه Pontine Oakwood می باشد که همچنین در فهرست قرمز مناطق حفاظتی گرجستان قرار دارد.
شرکت های بیمه گرجستانی

درآمد شرکت های بیمه گرجستانی در ابتدای ۲۰۱۹

به گزارش کوجورجیا، هر کدام از شرکت های بیمه گرجستانی در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۹ حدود ۸٫۳ میلیون GEL درآمد داشته اند. در همین بازه زمانی حجم حق بیمه این شرکت ها به ۱۷۹٫۹ میلیون GEL افزایش یافته است، این مبلغ نسبت به سه ماه ابتدای سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵٫۶ میلیون GEL بیشتر است. سود شرکت های بیمه در این کشور نیز در حال رشد است و در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ برابر با ۸٫۳ میلیون GEL بوده است. سود این شرکت ها نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۰۰٫۰۰۰ GEL افزایش یافته است.
گردشگر فیلیپینی

یک گردشگر فیلیپینی در گرجستان جان خود را از دست داد

به گزارش کوجورجیا، وزارت امور داخلی گرجستان امروز صبح اعلام کرد که یک گردشگر فیلیپینی در گرجستان جان خود را از دست داده است. این توریست که از کشور فیلیپین به گرجستان سفر کرده بود در حین پاراگلایدر سواری دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
مرکز اطلاعات گردشگری

۹ مرکز اطلاعات گردشگری در آدجارا تابستان ۲۰۱۹

به گزارش کوجورجیا، ۹ مرکز اطلاعات گردشگری جدید این تابستان در منطقه آدجارا ارائه خواهد شد. کارمندان این مراکز اطلاعات توریستی در جهت تقویت خدمات ارائه شده به گردشگران، آموزش خواهند دید. این آموزش ها شامل درس های نظری و عملی متفاوتی می باشد. از میان این درس ها می توان به ارتباط موثر با گردشگران، تاثیر روانشناسی در ارتباطات، ویژگی های خدمات موثر، اصول اولیه فروش و ... اشاره کرد.
کنفرانس گردشگری و مهمانداری

چهارمین کنفرانس گردشگری و مهمانداری در گرجستان

,
به گزارش کوجورجیا، چهارمین کنفرانس گردشگری و مهمانداری در گرجستان در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹  برگزار خواهد شد. این کنفرانس در محل هتل رادیسون بلو ایوریا(Radisson Blu Iveria) در شهر تفلیس برگزار می شود. در طول این کنفرانس برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد و مراسم اهدای جوایز گردشگری ملی نیز برگزار می شود. سازماندهندگان این کنفرانس و پرسنل هتل رادیسون بلو ایوریا به تمامی مهمانان و شرکت کنندگان خوش آمد می گویند.

مقادیر سپرده گذاری و دریافت وام گرجستان در آوریل ۲۰۱۹

به گزارش کوجورجیا، امروز وزارت آمار گرجستان در گزارشی، مقادیر پس انداز و دریافت وام را در کشور گرجستان در ماه آوریل ۲۰۱۹ اعلام کرد. بنابر آمار منتشر شده مبلغ ۲۳ میلیارد GEL در ماه آوریل سپرده گذاری شده است. کشور گرجستان در همان بازه زمانی مبلغ ۲۶٫۷ میلیارد GEL را وام داده است. در ادامه این خبر آمار مالی کشور گرجستان را در آوریل ۲۰۱۹ مشاهده خواهید کرد. مبالغ درج شده در گزارش را جهت راحتی کاربران علاوه بر واحد پول گرجستان، برحسب یورو و دلار نیز قرار داده ایم.
نجات جان دو بچه در آتش سوزی

نجات جان دو بچه در آتش سوزی توسط سربازان گرجی

به گزارش کوجورجیا، سربازان گرجی دیروز در حادثه آتش سوزی یک ساختمان مسکونی در شهر روستاوی موجب نجات جان دو بچه شدند. این حادثه در یک ساختمان مسکونی چند طبقه در شهر روستاوی رخ داد، این شهر در قسمت شرقی کشور گرجستان قرار دارد. سه سرباز گرجستانی با نام های Aleksandre Janiashvili، Davit Kvitsinadze و Giorgi Museliani در هنگام وقوع حادثه در مسیر رفتن به رویدادهای جشن روز استقلال گرجستان بودند که متوجه شدند از یک واحد آپارتمانی دود آتش بلند شده است.
دوره دوم انتخابات گرجستان

برگزاری دوره دوم انتخابات گرجستان در ۹ ژوئن

به گزارش کوجورجیا، دوره دوم انتخابات گرجستان در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. در این دوره رقابت فقط در بین دو نامزد باقیمانده از دوره اول می باشد. دو نامزد باقیمانده Lado Kakhadze و Shalva Shavguilidze هستند که در اولین دوره انتخابات بیشترین میزان رای را کسب نمودند. دومین دوره انتخابات کشور گرجستان که قرار است در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۹ برگزار شود، تنها در منطقه متاتسمیندا(Mtatsminda)، واقع در شهر تفلیس خواهد بود. در واقع علت برگزاری راند دوم در این منطقه این است که هیچکدام از نامزدها موفق نشدند که در اولین دوره انتخابات که در تاریخ ۱۹ می برگزار شد، بیش از ۵۰% رای کسب کنند.

کمک هزینه گرجستان به آژانس نوآوری و فن آوری

به گزارش کوجورجیا، مبالغی در مقیاس بزرگ به عنوان کمک هزینه از سوی دولت گرجستان به آژانس فعال در زمینه تکنولوژی و کارآفرینی اهدا می شود. نخست وزیر گرجستان (ماموکا بختادزه)، امروز از برنامه جدید دولت گرجستان برای اعطای وام در مقیاسی بسیار بزرگ به آژانس نوآوری و فن آوری خبر داد. اوتندیل کسرادزه، رییس آژانس نوآوری و فن آوری ها نیز در بازتاب این خبر گفت که اجرا شدن این برنامه، نقطه آغاز فعالیت این آژانس می باشد. به گفته وی، این برنامه جدید که قرار است توسط دولت گرجستان اجرا شود، سبب جذب علاقه بیشتر به دنیای تجارت و کسب و کار می شود.
Tbilisi Open Air

جشنواره بین المللی Tbilisi Open Air در سال ۲۰۱۹

,
به گزارش کوجورجیا، دهمین جشنواره بین المللی Tbilisi Open Air در ماه ژوئن ۲۰۱۹ برگزار می شود. این رویداد یک جشنواره بین المللی موسیقی است که از محبوبیت و جذابیت بی نظیری برخوردار می باشد. این فستیوال هر ساله برگزار می شود و به طور کل بر موسیقی الکترونیک و راک تمرکز دارد. این رویداد برای اولین بار در ماه می ۲۰۰۹ در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد و در سالیان گذشته نیز به طور منظم هر ساله برگزار شده است. این جشنواره به مرور زمان به طور گسترده تری برگزار شده است و هم اکنون به عنوان بزرگترین جشنواره موسیقی در منطقه قفقاز شناخته می شود. معنی نام این جشنواره با ترجمه کلمه به کلمه "تفلیس فضای باز" می باشد. این فستیوال در داخل فضای باز برگزار می شود و همچنین یک رویداد چند روزه می باشد. دهمین دوره این فستیوال در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ در شهر تفلیس برگزار می شود.
گواهینامه رانندگی در گرجستان

ثبت نام الکترونیکی گواهینامه رانندگی در گرجستان

به گزارش کوجورجیا، ثبت نام الکترونیکی برای آزمون های نظری گواهینامه رانندگی در گرجستان از امروز آغاز می شود. از این پس می توان ثبت نام برای آزمون های نظری مختص دریافت انواع گواهینامه خودرو را به صورت الکترونیکی انجام داد. برای ثبت نام الکترونیکی دو روش مختلف وجود دارد که در ادامه شرح داده شده است. متقاضیان دریافت لایسنس رانندگی می توانند با مراجعه به سایت آژانس خدمات وزارت امور داخلی گرجستان در آزمون های نظری ثبت نام کنند. روش دیگری که برای ثبت نام در آزمون های نظری گواهینامه در نظر گرفته شده است، جعبه های پرداخت می باشد. روش ثبت نام الکترونیکی از طریق جعبه های پرداخت از امروز امکان پذیر شده است.