اقامت گرجستان از طریق ازدواج : اقامت از طریق خویشاوندی

اقامت خویشاوندی گرجستان

اقامت از طریق خویشاوندی

اقامت گرجستان از طریق ازدواج شامل حال تمام اشخاصی می شود که با تبعه گرجی ازدواج کنند و قانون اقامت از طریق ازدواج در گرجستان با اتباعی که به هر نحوی پناهنده گرجستان هستند ، شامل نمی شود.

هر شخصی چه زن و چه مرد در صورت ازدواج با یک تبعه گرجی می تواند حداکثر یک ماه پس از ازدواج با ارائه مدارک مربوطه شامل سند ازدواج ، پاسپورت ، عکس و تقاضای رسمی ، اقامت دائم گرجستان را کسب کند

منتهی این اقامت دائم معمولا به خانم هایی که با مرد گرجی ازدواج می کنند سریعتر و طبق قانون تعلق می گیرد ولی در مورد آقایان با اینکه قانون برای همه یکی است نیاز به بررسی های بیشتری دارد زیرا تجربه پلیس گرجستان حکایت از صوری بودن اکثر ازدواجهای آقایان در گرجستان دارد به همین دلیل این پروسه برای آقایان ممکن است یکسال و یا حتی بیشتر زمان ببرد.

طبق قانون حداکثر تا یکسال پس از اقامت دائم فرد متقاضی می تواند تقاضای اخذ پاسپورت گرجستان را بدهد به شرطی که طبق قوانین جدید تسلط کامل به زبان گرجی داشته باشد و اطلاعات وی درباره تاریخ و جغرافیای گرجستان کامل باشد زیرا از این موارد در مصاحبه اخذ پاسپورت توسط افسر مهاجرت سوال می شود.

اقامت خویشاوندی گرجستان : اقامت از طریق خویشاوندی

همسر و فرزندان اشخاص  که کارت اقامت گرجستان را دریافت کرده باشند ، می توانند با ارائه مدرک رسمی از ازدواج خود ، اقدام به دریافت اقامت خویشاوندی گرجستان نمایند .
اقامت از طریق خویشاوندی
اقامت خویشاوندی گرجستان