مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

در مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان ، روز گذشته ۱۶ دسامبر، سالومه زورابیشویلی، سوگند یاد کرد و به عنوان رئیس جمهور پنجم گرجستان معرفی شد. درنتیجه، اختیارات گیورگی مارگولاشویلی، در کاخ ریاست جمهوری طی مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان به ایشان منتقل گردید.

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان در کاخ پادشاه ارکله در شهر تلاوی انجام شد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

 

سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور پنجم گرجستان در مراسم تحلیف خود گفت: من مسئول همه شهروندان گرجستان هستم.

“من به کسانی که برای من رای ندادند احترام می گذارم. همچنین می دانم که احزاب دیگر موقعیت مناسبی برای شناختن من به عنوان رئیس جمهور دارند. اما امروز من مسئولیت همه ی شهروندان گرجستان را بر عهده دارم. این اصل، اصلی اساسی دموکراسی است و دولت گرجستان بر اساس این مسئولیت و آگاهی پایه گذاری شده است.

وی در مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان گفت: من از حقوق و آزادی های همه شهروندان محافظت خواهم کرد، من حاکمیت قانون را تضمین خواهم کرد. هر شهروند، رسانه آزاد و بخش غیر دولتی می توانند نقش قابل توجهی در دستیابی به توافق عمومی ایفا کنند.

امروز در مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان، زمانی که من پنجم رییس جمهور گرجستان شدم، افتخار می کنم که توانستیم قدرت ریاست جمهوری را به صورت صلح آمیز و متمدنانه منتقل کنیم. سالومه زورابیشویلی گفت: این یک گام دموکراتیک دیگر است.

هدف من این است که بهترین کار خود را برای توسعه کشورمان انجام دهیم و آینده ی اروپایی آن را محقق سازیم.

او گفت که همه روسای جمهور گرجستان به ساختن گرجستان به عنوان یک کشور مستقل و غیر متمرکز کمک کرده اند.

وی در ادامه گفت: “لازم به ذکر است که هر کدام از روسای جمهور گرجستان، آجرهای خود را در مسیر ساختن گرجستان مستقل و دموکراتیک قرار داده است.

یک قرن پیش، رهبران جمهوری قانون اساسی را تصویب کردند که در آن زمان مدرن و پیشرفته بود.” زویاد گامزخوردیا ” نقش خود را در انتخاب رفراندوم و تصویب یک عمل مهم استقلال گرجستان ایفا کرد.

ادوارد شواردنادزه ابتدا مسیری را برای فضایی اروپایی و یورو آتلانتیک باز کرد. میخائیل ساکاشویلی پایه و اساس بسیاری از اصلاحات مهم را در مرحله اول حکومت خود قرار داد و در دوران ریاست جمهوری گیورگی مارگولاشویلی، اقداماتی برای تقویت روند دموکراتیک و ثبات صورت گرفته است.

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

 

“سالومه زوربیاشویلی ” در مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان گفت: هدف من این است که بهترین کار خود را برای توسعه کشورمان انجام دهیم تا بتوانیم آینده ای اروپایی برای گرجستان بسازیم.

 

مراسم تحلیف رئیس جمهور گرجستان

اخبار دانستنیهای گرجستان را در کانال تلگرام کوجورجیا دنبال کنید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

 

سایر مطالب:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *