اخبار جدید گرجستان

رئیس جمهور اوکراین ، پوروشنکو به گرجستان سفر کرد

رئیس جمهور اوکراین

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین ،به کشور گرجستان سفر کرده است و طی این سفر انجمن تجاری گرجستان و اوکراین را در هتل Radisson Blu Iveria Tbilisi با همکاری جورجی مارگلااشویلی، رئیس جمهور گرجستان افتتاح کرد.

سفر رئیس جمهور اوکراین  به گرجستان

گرجستان با ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت و به پایتختی تفلیس بالغ بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد. ۹۹درصد گرجستانی‌ها باسواد هستند نوع حکومت این کشور جمهوری است. نرخ رشد صنعتی این کشور بالغ بر ۸ درصد و تولیدات مهم کشاورزی آن مرکبات و چای است. ارزش کل صادرات گرجستان۴۰۰ میلیون دلار و ارزش واردات این کشور ۷۳۳ میلیون دلار است. از همین رو این از کشور پتانسیل بسیار بالایی برای برقراری روابط تجاری با کشور های مختلف برخوردار است.
وزرای اقتصاد دو کشوربر توسعه روابط اقتصادی و تجاری تاکید فراوانی نیز دارند.
رئیس جمهور اوکراین ، پترو پوروشنکو، و به همراه اعضای خانواده و یک هیئت نمایندگان مقامات دولتی اوکراین و نمایندگان بخش بازرگانی اوکراین به تفلیس سفر کرده است. مراسم استقبال رسمی در کاخ ریاست جمهوری کشور گرجستان برگزار شد و پس از آن یک نشست بین رئیس جمهورهای دو کشور برگزار شد.در این دیدار روسای جمهور اوکراین و گرجستان توافق کردند، برای پیشبرد روند پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا، با یکدیگر همکاری کنند.
گیورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان در دیدار با پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در تفلیس اعلام کرد، اوکراین و گرجستان به طور مشترک و فعالانه تر خواهان الحاق به ناتو، اتحادیه اروپا هستند.
پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین نیز در این دیدار گفت، کی اف و تفلیس برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا، اقدامات را هماهنگ خواهند کرد.
بیش از سه سال است کی اف درگیر جنگی با مخالفان در شرق است.
با این حال، به نظر می آید احتمال چندانی برای عضویت این دو کشور به این زودی ها وجود نداشته باشد.

موفق باشید

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *