ثبت نام دانشگاه های گرجستان

ثبت نام دانشگاه های گرجستان

ثبت نام دانشگاه های گرجستان با حداقل ترین هزینه تحصیل در خارج از کشور

بسیاری افراد جهت مهاجرت به گرجستان معمولا از طریق تحصیل در گرجستان اقدام می کنند، یعنی مهاجرت تحصیلی در گرجستان را انتخاب می نمایند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در گرجستان نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی گرجستان میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به گرجستان می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در گرجستان و سرمایه گذاری در گرجستان نیز وجود دارند. تابعیت گرجستان از طریق تولد فرزند در گرجستان از این قاعده در این کشور وجود ندار

ثبت نام در دانشگاه های گرجستان که مورد تایید وزارت علوم ایران باشد به شرح زیر است:

  1. Apolon Kutateladze State Academy of Arts
  2. Ivane Javakhishvili Tbilisi State University
  3. SarajishviliTbilis State Conservatoire در رشته‌های مربوط به هنر موسیقی
  4. Technical Uniuversity
  5. Tbilisi Teaching University

 

تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی

طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور عموما ۴ ساله است. زبان تحصیل در اکثر رشته ها به زبان گرجی و گاها به زبان روسی است و رشته های بسیار محدودی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در این کشور و در این دانشگاه ها ارائه می شود. معمولا رشته هایی که مربوط به ادبیات, تاریخ و فرهنگ دیگر کشورهای جهان است امکان ارائه به زبان انگلیسی را دارند. هر زبانی را که دانشجو به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب می نماید باید بتواند مدرکی دال بر توانایی خود در آن زبان ارائه نماید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور گرجستان در حال حاضر حدودا ۳۰۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره این مقطع در تحصیل در گرجستان یک سال و نیم تا ۲ سال است. گرچه زبان رسمی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور زبان گرجی است اما رشته های بسیار متنوعی نیز به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان ارائه می شوند. این امر موجب شده علاقه مندان تحصیل در گرجستان زبان را به عنوان مانعی برای تحصیلات خود پیش رو نداشته باشند. در عین حال شما نیاز دارید دانش زبان خود را به گونه ای اثبات نمایید. اصولا ارائه مدرک زبان در کشور گرجستان جزء ملزومات محسوب نمی گردد اما دانش زبان دانشجو در ابتدای ورود به دانشگاه با آزمون های زبان سنجیده می شود. دانشجویانی که بتوانند مدرکی معادل آیلس ۵٫۵ و یا تافل ۸۰ ارائه نمایند از آزمون زبان معاف خواهند بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در گرجستان و در دانشگاه های مختلف آن ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو است.

تحصیل در گرجستان در مقطع دکتری

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری در این کشور ۳ تا ۵ سال است. دانشگاه های کشور گرجستان این امکان را فراهم کرده اند که در مقطع دکتری تحصیل در گرجستان در بسیاری از رشته های علوم مهندسی, مالی, حقوق و ادبیات به زبان انگلیسی و دیگر زبان هایی چون آلمانی, فرانسوی و روسی فراهم باشد. اگر فرد مدرک زبانی همچون آیلس ۶ و یا تافل ۹۰ و یا معادل آن در زبان های دیگر دارد نیازی به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان ندارد در غیر این صورت باید دانش زبان خود را در هنگام ورود به دانشگاه با شرکت در آزمون تعیین سطح زبان به اثبات برساند. هزینه تحصیل در گرجستان در این مقطع عموما ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو می باشد.

دانشگاه های ایرانی پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این کشور شعبه دارند.

برترین رشته های تحصیلی در گرجستان به صورت زیر است:

  • تحصیل در گرجستان رشته پزشکی عمومی MBBS 6 ساله
  • تحصیل در گرجستان رشته دندانپزشکی BDS 5 ساله
  • تحصیل در گرجستان رشته داروسازی Pharm 4 ساله
  • تحصیل در گرجستان رشته فیزیوتراپی ۴ ساله
  • تحصیل در گرجستان کارشناسی مدیریت بازرگانی BBA 4 ساله
  • تحصیل در گرجستان کارشناسی ارشد مدیریت MBA 2 ساله

جهت اخذ پذیرش از دانشگاهای گرجستان میتوانید به کارشناسان ما در کمال آرامش اعتماد نموده و تنها دانشگاه مقصد خود را به ما معرفی نمایید و یا از راهنمایی ما استفاده نموده و بهترین دانشگاه ها را برای ادامه تحصیل خود در نظر بگیرید.تمام سعی ما رسیدن شما به موفقیت است.

 

برای کسب اطلاعات در مورد اقامت در گرجستان با کارشناسان ما در تماس باشید .

۰۰۹۹۵۳۲۲۲۳۸۵۳۸

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *