فیلم کشور گرجستان

فیلم کشور گرجستان با نام «خانه دیگران» برای بخش خارجی‌ زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار  انتخاب و معرفی شد.

فیلم «خانه دیگران» به عنوان نماینده سینمای گرجستان برای حضور در رقابت بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شد. لازم به ذکر می باشد که این فیلم کشور گرجستان از شانس بالایی برای گرفتن اسکار برخوردار است.

فیلم کشور گرجستان با نام «خانه دیگران» ، داستان خانواده‌ای است که به یک خانه بزرگ روستایی نقل مکان می‌کند که در آرامش کوهستان فرو رفته است و یک باغ بزرگ لیمو در پس پنجره‌اش دیده می‌شود. این طور به نظر می‌رسد که همه‌ی عناصر لازم برای یک زندگی شاد یک جا جمع شده‌اند. اما اوایل دهه‌ ۱۹۹۰ در آبخاز است و فقط مدت زمان کوتاهی از جنگ خونین و هراسناک گرجستانی‌ها و آبخازی‌ها می‌گذرد که قبلاً همسایگان خوبی بودند و در ادامه اتفاقات ناخوشایندی برای این خانواده می افتد

این فیلم گرجستانی که ساخته روسودان گلورجیدزه است، نخستین تلاش کارگردانی یک فیلم بلند برای این فیلمساز محسوب می‌شود و داستان آن با تمرکز بر خانواده‌ای ساخته شده است که پس از جنگ داخلی، خانه‌ای متروک را برای سکونت اختیار می‌کنند.

 

این فیلم که با مشارکت گرجستان، روسیه، اسپانیا و کرواسی تولید شده، ماه پیش در جشنواره فیلم کارلووی واری به نمایش درآمد و برنده جایزه بخش رقابت غرب شد. منتقدان، کار این کارگردان را یادآور آثار آندری تارکوفسکی خوانده‌اند.

 

تاکنون تنها سوییس نماینده خود را برای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان معرفی کرده و یک انیمیشن استاپ‌-موشن با عنوان «زندگی من به عنوان یک کدوسبز» را که تاکنون خوب ظاهر شده و در جشنواره انسی جایزه برده به آکادمی معرفی کرده است.

 

کشورهای مختلف تا سوم اکتبر ۲۰۱۷ فرصت دارند تا نماینده خود را به آکادمی معرفی کنند. این فیلم‌ها باید تا ۳۰سپتامبر ۲۰۱۷ در کشور سازنده به اکران درآمده باشند.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *