دانستنی های گرجستان

خرید ملک در گرجستان

نکات مهم جهت خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در گرجستان

با توجه به امتیازاتی که خرید ملک در گرجستان دارد، بهتر است نکات مهمی در پروسه خرید ملک در گرجستان در نظر گرفته شود تا خریدار دچار ضرر و زیان جبران ناپذیر نگردد:

  • در هنگام خرید ملک در گرجستان و بالاخص تفلیس، مناطق بر اساس نزدیکی به مرکز شهر و مناطق توریستی قیمت گذاری شده اند. موضوعی تحت عنوان بالای شهر یا پایین شهر مطرح نیست. همچنین امکانات در سطح شهر به طور کامل توزیع شده و در یک نقطه متمرکز نمی باشند.
  • موضوعی که در هنگام خرید ملک در گرجستان حائز اهمیت است، جدید یا قدیمی بودن آن است؛ چرا که بافت های قدیمی و فرسوده اگر چه ارزانتر هستند ولی سرمایه گذاری خوبی به حساب نمی آیند و به سختی به فروش می رسند.
  • شایسته است برای خرید ملک در گرجستان از طریق شرکت های معتبر و یا بنگاه های معتبر اقدام نمائید.
  • هنگام عقد قرارداد خرید ملک در گرجستان، تمامی موارد مورد نیاز خود را ذکر نمائید.
  • در صورتیکه عقد قرارداد شما توسط یک فرد گرجی انجام میگردد حتما ترجمه رسمی قرارداد مورد امضاء خود را درخواست نموده و مطالعه نمائید.
  • اگر قصد خرید زمین در گرجستان را دارید حتما توسط ساختمان دولت گرجستان استعلام زمین مورد نظر خود را بگیرید؛ احیانا زمین کشاورزی نباشد زیرا در اینصورت امکان دریافت سند به نام متقاضی وجود دارد.
  • مدت زمان ثبت سند رسمی و تمام امورات مربوط به آن، چند ساعت می باشد و تشریفات اداری خاصی در گرجستان مرسوم نیست. تنها موضوع زمان بر در این معامله، مربوط به ارزیاب رسمی خواهد بود که وی از طرف دولت گرجستان تعیین می گردد و روی ملک شما قیمت گذاری می کند و برگه ارزیابی وی بسیار مهم و جزو یکی از مدارک اصلی درخواست اقامت گرجستان می باشد. در برخی مواقع این پروسه ممکن است تا دو روز کاری به طول بیانجامد.
  • کمیسیون خرید ملک در گرجستان از طریق فروشنده پرداخت میگردد، البته گاهی اوقات بعضی از شرکت ها بدلیل مناسب بودن قیمت ملک مربوطه، کمیسیون پرداخت نمی کنند و به عهده شخص خریدار میگذارند.
  • اگر پرداخت کمیسیون خرید ملک در گرجستان، برای متقاضی حائز اهمیت باشد، ایشان میتواند قبل از عقد قرارداد، استعلام نماید که آیا پرداخت کمیسیون برعهده خریدار می باشد یا فروشنده ملک؟

تیم کوجورجیا در نظر دارد دایره المعارف کاملی از مناطق مختلف تفلیس، جهت خرید ملک در گرجستان در اختیار شما عزیزان قرار دهد. جهت دریافت اطلاعات درباره مناطق و قیمت املاک در سراسر تفلیس با ما در کانال تلگرام همراه باشید.

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *