اخبار جدید گرجستان

روابط مذهبی ایران وگرجستان

روابط مذهبی ایران وگرجستان

روابط مذهبی ایران وگرجستان – حجت الاسلام دکتر علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه که در راس هیئتی به گرجستان سفر کرده است عصر روز دوشنبه با ایلیای دوم، اسقف اعظم گرجستان دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران ، رایزن فرهنگی و نماینده جامعه المصطفی در گرجستان همراه بود، دو طرف در خصوص روابط مذهبی ایران وگرجستان ، گفت و گوی بین ادیان اسلام و مسیحیت و ضرورت مقابله با تروریسم با یکدیگر گفت و گو کردند.

دیدار رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه با ایلیای دوم، اسقف اعظم گرجستان

در ابتدای این دیدار ، ایلیای دوم، اسقف اعظم گرجستان با اشاره به اینکه روابط مذهبی ایران وگرجستان در طول تاریخ در حال گسترش بوده ، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دوستانه همچنان ادامه داشته و در مسیر توسعه و پیشرفت باشد و حضور چنین هیئت هایی در حوزه مروجین معارف دینی بین دو کشور نیز بتواند به توسعه پیوندهای دو ملت کمک کند.

روابط تاریخی ایران و گرجستان

در ادامه، حجت الاسلام دکتر عباسی به روابط تاریخی ایران و گرجستان در هزاران سال گذشته اشاره کرد و گفت، ایران و گرجستان علاوه بر نزدیکی جغرافیایی، به لحاظ فرهنگی نیز اشتراکات عمیق و فراوانی دارند که رویکرد حمایتی و مثبت اسقف اعظم به روابط دوجانبه می تواند این اشتراکات را ارتقا و قوت بخشد.


وی افزود: ما از دغدغه های شما در خصوص آسیب ها و تهدید های امروز جهان کاملا آگاهیم و در این دغدغه ها با یکدیگر اشتراک نظر داریم.

نقش مذهب در صلح و امنیت

یقینا مذهب نقش موثری در صلح و امنیت بین الملل دارد و ضرورت دارد ما و شما از طریق تداوم گفت و گو های دینی، این دغدغه ها را مرتفع سازیم.

رئیس جامعه المصطفی تاکید کرد یکی از این تهدید ها مساله افراط گرایی دینی است که ضرورت دارد یک جبهه مشترک از ادیان الهی برای مقابله با جریان افراط گرایی دینی شکل گیرد.

اسقف اعظم گرجستان در این خصوص اظهار داشت ما در جهان امروز با یک تهدید جدی روبرو هستیم که اگر با یکدیگر در زمینه روابط مذهبی ایران وگرجستان همکاری نکنیم، این تهدید ها به جنگ تمام عیار تبدیل خواهد شد.

بنا بر این رهبران مذهبی وظیفه دارند برای مقابله با تهدیدها با یکدیگر اشتراک مساعی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه رشد عملیات تروریستی در جهان گسترش یافته و باید برای جلوگیری از وقوع خطرات آن ، بیشتر تلاش کنیم.

معاون امور بین الملل کلیسای گرجستان نیز در اظهاراتی با اشاره به سفر اسقف اعظم گرجستان به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، این دیدار را تاریخی خواند و اظهار داشت دیدار با رهبری ایران منشا گسترش روابط مذهبی ایران وگرجستان بود و همگان آن را مثبت ارزیابی کردند.

وی با اشاره به نقش رهبران دینی جامعه و اعتماد مردم به آنها تاکید کرد که از طریق همکاری و گسترش روابط مذهبی ایران وگرجستان و گفت و گوی ادیان باید با چالش ها و تهدیدات نو ظهور جهانی مقابله کنیم

اخبار دانستنی های گرجستان را در کانال تلگرام کو جورجیا دنبال کنید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

مطالب مرتبط با روابط مذهبی ایران وگرجستان:

شهر کوتائیسی در کشور گرجستانبزرگداشت عباس کیارستمی در گرجستانمناقشه اوستیای جنوبی و گرجستاناجرای توافق تجارت آزاد بین گرجستان و اروپاخودروهای هیبریدی در گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *