هالووین در گرجستان

هالووین در تفلیس

جشن هالووین در تفلیس، یکی از فراگیرترین آیین‌های سنتی در آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر به شمار می‌رود که هر ساله در سی و یکم اکتبر (شب اول نوامبر) برابر با نهم آبان‌ماه برگزار می‌ شود. ریشه این جشن به آیین باستانی Samhain باز می‌گردد.

قوم «سلت» که حدود ۲ هزار سال پیش در مناطقی از اروپا (که امروز با نام ایرلند، انگلیس و فرانسه شناخته می‌شوند) زندگی می‌کردند، شروع سال جدید خود را همزمان با برداشت محصولات کشاورزی در اول نوامبر جشن می‌گرفتند.

این جشن نشاندهنده پایان فصل برداشت محصولات بود ولی در طول قرن ها، تبدیل به مجموعه ای از جشن ها، پوشیدن لباس‌های عجیب و صورتک‌های ترسناک، آرایش خاص هالوین و… شده است.

از آنجا که با فرارسیدن فصل سرما، مرگ و میر انسان‌ها در آن زمان بیشتر می‌شد، مردم در آن زمان باور داشتند که در روز هالووین موانع بین دنیای انسانی و روح ها شکسته می شود و مردگان به صورت صلح آمیز به زمین و دنیای زنده ها می آیند.

آنها همچنین جلوی درب خانه خود برای ارواح نوشیدنی و غذا می‌گذاشتند.

یکی از نمادهای این جشن استفاده از کدو تنبل است. بسیاری از خانواده‌ها به عنوان بخشی از این مراسم، کدو تنبل را تزئین می کنند و با روشن کردن شمع در داخل آن، جلوه‌ای ترسناک به آن می‌دهند.

هالووین در تفلیس، نیز به صورت جشن در مدارس، موسسات، کلاب ها و باشگاه ها و رستوران ها برگزار می گردد.

کافه گالری، آرت کافه هوم ، هارد راک کافه، لابوهیم، فابریکا و سایر کلاب ها و رستوران ها در این شب برنامه هایی مخصوص شب هالووین در تفلیس را اجرا می کنند از جمله گریم مخصوص هالوین، اجرای نمایش، موسیقی و برگزاری مسابقه بهترین کدو یا بهترین لباس یا بهترین گریم…

امیدواریم هالووین در تفلیس ، شب خوبی برای شما عزیزان باشد.

 

دانستنیهای گرجستان را در کانال تلگرام کوجورجیا دنبال کنید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

 

سایر مطالب:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *