صادرات گاز ایران به گرجستان

بر اساس مذاکرات بین کشور ایران و گرجستان ، از سال آینده  برای یک دوره ۷ ماهه صادرات گاز ایران به گرجستان  ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

توافقات اولیه بین مسئولان صنعت نفت ایران و گرجستان به منظور صادرات گاز ایران به این کشور انجام شده است به طوری که بر اساس مذاکراتی که با کشور گرجستان انجام شده، قرار است گاز ایران به مرز ارمنستان منتقل و گرجستان در مرز خود از ارمنستان گاز را تحویل بگیرد.

 

مذاکرات با کشور گرجستان برای صادرات گاز مصرف داخلی این کشور است و حجم صادرات به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز خواهد بود که به مصرف نیروگاه‌ها می رسد.

 

در همین رابطه علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت صادرات گاز در تشریح مذاکرات گازی انجام گرفته با «کاخا کالادزه» وزیر انرژی گرجستان اعلام کرده است: با توجه به روند مذاکرات، گاز ایران به گرجستان صادر می شود و احتمال صادرات گاز به گرجستان برای یک دوره هفت ماهه قوت گرفته است.

 

براساس این مذاکرات، بخش خصوصی و دولتی گرجستان خواستار خرید گاز از ایران هستند از این جهت انتظار می رود از سال آینده صادرات گاز ایران به گرجستان آغاز شود، و بر اساس توافق انجام شده قرار است ٢٠٠ میلیون مترمکعب گاز در یک دوره هفت ماهه به این کشور صادر شود.

 

با مذاکرات آتی احتمال می‌رود صادرات گاز ایران به این کشور برای یک دوره بلندمدت نهایی شود.

با توجه به روابط دو کشور بعد از برداشته شدن تحریم ها انتظار می رود روابط دو کشور در تمامی زمینه ها افزایش یابد زیرا گرجستان با توجه به جغرافیا ، شرایط آب و هوایی ، نزدیکی به ایران و آثار و بناهای تاریخی ای  که دارد می تواند به عنوان مقصد محبوب گردشگران ایرانی تبدیل شود .

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *