اخبار جدید گرجستان

قوانین جدید خرید ملک و اقامت گرجستان

قوانین جدید خرید ملک و اقامت گرجستان

کاخا کالادزه – شهردار تفلیس، در جلسه دولت بیان کرد که شهروندان خارجی ممکن است مجبور به خرید ملک به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به جای ۳۵ هزار دلار شوند.

کالادزه افزود: “طبق قوانین فعلی، یک شهروند خارجی باید ملکی به مبلغ ۳۵،۰۰۰ دلار خریداری کند تا یک مجوز اقامت یک ساله گرجستان را دریافت نماید. بر اساس این قانون فعلی، نقض قانون به این شکل است که یک شهروند خارجی ملکی به ارزش ۳۵۰۰۰ دلار در گرجستان خریداری و اقامت یک ساله دریافت می کند، و سپس این ملک رو به شخص خارجی دیگری می فروشد و آن شخص نیز کارت اقامت دیگری دریافت می کند و همینطور تکرار می شود. ”

کالادزه گفت: “ما قبلا یک پیش نویس قانون را ارائه کردیم که به جای پرداخت ۳۵،۰۰۰ دلار برای داشتن حق مالکیت ملک می بایست ملکی با ارزش ۱۰۰ هزار دلار خریداری نمایند. همچنین اگر فردی که حق اقامت یک ساله دارد، ملک خود را انتقال می دهد، مجوز اقامت خود را از دست خواهد داد.

وی اظهار امیدواری کرد که پارلمان از این طرح جدید قانون حمایت کند.

توضیح کوجورجیا:

برخی از دوستان با مجموعه کوجورجیا تماس می گیرند و درباره زمان اجرایی شدن قوانین جدید خرید ملک و اقامت گرجستان سوال می کنند و یا در برخی از کانال ها دیده شده که خبر از آغاز طرح قوانین جدید خرید ملک و اقامت گرجستان در ماه آتی داده اند؛ لذا به اطلاع می رساند که اخباری که توسط کوجورجیا در سایت و یا کانال درباره قوانین جدید خرید ملک و اقامت گرجستان قرار می گیرد از منابع خبری کاملا موثق می باشد و بر اساس این اخبار، قانون جدید همچنان به صورت پیش نویس می باشد که به پارلمان ارائه شده و هنوز تصویب یا اجرایی نگردیده است؛ بنابراین زمان آغاز قوانین جدید خرید ملک و اقامت گرجستان نیز مشخص نمی باشد.

به کانال کوجورجیا بپیوندید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *