اخبار جدید گرجستان

سفیر گرجستان در اتاق بازرگانی مشترک ایران و گرجستان

سفیر گرجستان

«ایوسب چاخواشویلی»  سفیر گرجستان عصر یکشنبه مورخه ی 12/6/1396 در نشست اقتصادی ایران و گرجستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: گرجستان کشوری با پنج میلیون نفر جمعیت و وسعت ۷۰ هزار کیلومتری است، از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است و در آینده می تواند نقش پلی را بین آسیا و اروپا ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۱۰ هزار ایرانی در گرجستان، تصریح کرد: از نظر ثبت شرکت اقتصادی مشکلی وجود ندارد و در صورت آماده بودن اسناد مورد نیاز در مدت زمان ۱۵ دقیقه می توان شرکتی را به ثبت رساند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های اقتصادی برای گرجستان، یادآوری کرد: شاهدیم برخی افراد فقط به منظور اخذ اقامت در این کشور به ثبت شرکت می پردازند، در آینده اقامت گرفتن سخت تر خواهد شد و شرکت های یاد شده با توجه به مراجعه اداره امور مالیاتی گرجستان به آنها باید از گردش مالی مناسبی برخوردار باشند.همچنین در صورت عدم فعالیت مناسب شرکت های که توسط این افراد به ثبت رسیده است اقامت این افراد با مشکلات جدی در آینده روبه رو خواهد شد.

همچنین وی اشاره کرد هدف اصلی کشورش پیوستن به اتحادیه اروپا و همچنین عضویت در پیمان نظامی ناتو می باشد .پیوستن به پیمان نظامی ناتو به خطار مزاحمت های است که کشور روسیه برای این کشور ایجاد کرده است .

سفیر گرجستان در ادامه ی صحبت هایش از جمهوری اسلامی ایران به خاطر به رسمیت شناختن حکومیت گرجستان و تمامیت عرضی این کشور تشکر کرد.همچنین افزود که با توافقاتی که با اتحادیه ی اروپا انجام شده است تمامی اتباع این کشور می توانند به 30 کشور اروپایی بدونه ویزا سفر کرده و تا 180 روز در آن کشور ها اقامت داشته باشند. وی تاکید به ایجاد شرکت های مشترک بین ایران و گرجستان را داشت زیرا محصولات تولید شده توسط این شرکت ها می توانند  بدونه هیچ گونه  تعرفه  به کشور های عضو اتحادیه اروپا صادر شوند.

سفیر گرجستان در ایران با اشاره به موفقیت پسته کاران و زعفران کاران ایرانی در این کشور، تاکید کرد: مطابق مصوبه جدید پارلمان گرجستان اراضی کشاورزی دیگر قابل فروش به خارجی ها نخواهد بود، اما در چارچوب شرکت های مشترک المنافع قابلیت فروش خواهد داشت؛ همچنین امکان اجاره طولانی مدت اراضی حتی به مدت نیم قرن وجود دارد.

امیدوارم محتوای این خبر برایتان مفید باشد.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *