پارکینگ خودرو

در این خبر قرار است از افتتاح پارکینگ خودرو جدیدی در شهر تفلیس صحبت کنیم.

تفلیس به عنوان  پایتخت کشور گرجستان، دو سه سالی است که به دلیل جاذبه های تفریحی و گردشگری به جمع شهرهای مورد علاقه برای گردشگران تبدیل شده است.این شهر در دو یا سه سال اخیر به دلیل بازدید فراوان گردشگران ،چه آنهایی که برای گردش چند روزه می روند یا آنهایی که از ساکنان این شهر هستند با مشکل عدم وجود جای پارک کافی برای خودرو مواجه شد و شهرداری  برای رفع این مشکل اقداماتی را انجام داد.

شهر تفلیس دارای اماکن دیدنی بسیاری  از جمله تندیس کارتلیس(مادر گرجستان) (Kartlis Deda) ،حمام های سولفور(Sulfur Spring Baths)، کلیسای اسمیندا سامبا(Tbilisi Sameba Cathedral)، کلیسای سیونی(Sioni Church)، باغ بوتانیکال(Botanical Gardens Tbilisi) و … که بازدید گردشگران از این اماکن مشکلات ترافیکی بسیاری را به وجود می آورد و از این رو شهرداری برای برطرف کردن این مشکل اقدام به تاسیس پارکینگ خودرو جدیدی در شهر تفلیس کرد.

پروژه ساخت و ساز پارکینگ خودرو در تفلیس

پروژه ی ساخت و ساز  این پارکینگ خودرو در  تفلیس از سال ۲۰۱۶ اغاز شده است.

گنجایش این پارکینگ جدید در حدی است که می تواند  در مجموع ۳۷۷ اتویوس و ۳۰۰ اتومبیل را در خود جای دهد و باعث کاهش شلوغی خیابان ها برای رفت و آمد بهتر در خیابان ها شده است.

همچنین لازم به ذکر می باشد که ساخت این پارکینگ  جدید باعث صرفه جویی در مصرف ۱۹میلیون گالن سوخت شده است.

به هر حال ساخت این پارکینگ خودرو از اقدامات مفید شهرداری تفلیس بود که توانست به کاهش  ازدحام اتومبیل ها در خیابان کمک کند و آرامش را به گردشگران خارجی و ساکنان این شهر هدیه کند.

همچنین شهرداری تفلیس با گرفتن وامی به ارزش ۲۷ میلیون یورو و با کمک مالی اتحادیه اروپا اقدام به خرید تعداد زیادی از اتوبوس MAN ،به منظور کاهش آلودگی  هوای شهر تفلیس و جابجایی آسان گردشگران کرده است .

موفق باشید

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *