اخبار جدید گرجستان

وزیر دفاع گرجستان بر عضویت در ناتو تاکید کرد

وزیر دفاع گرجستان تهدید روسیه را بی اثر خواند

وزیر دفاع گرجستان با تاکید بر اینکه خطر تجاوز روسیه به گرجستان وجود ندارد، عضویت در ناتو را تنها گزینه برای کشورش ارزیابی کرد.

ایراکلی آلاسانیا” وزیر دفاع گرجستان در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی “دی ولت” تصریح کرد که آلمان می تواند یک پل و نیروی هماهنگ کننده بین گرجستان و روسیه باشد، چرا که آلمان مناسبات بسیار خوبی با گرجستان و روابط به لحاظ سنتی خوبی با روسیه دارد.

 

وزیر دفاع گرجستان  در ادامه درباره عضویت کشورش در ناتو گفت: وزرای ناتو به ما گفته اند که گرجستان  اصلاحات بیشتری را در پیش گرفته است و قوی تر از دیگر کشورها که عضو ناتو هستند در عملیات افغانستان مشارکت داشته است. ما می خواهیم بعد از سال ۲۰۱۴ با حدود هفتصد نیرو در عملیات آموزشی جدید موسوم به “پشتیبانی مصمم”، در افغانستان شرکت کنیم. ما می فهمیم که عضویت در ناتو کار سختی را می طلبد. اما ما امیدواریم که سازمان آتلانتیک شمالی اصلاحات ما و سهم ما در عملیات های این ائتلاف نظامی را به رسمیت بشناسد.

سخنان وزیر دفاع گرجستان درباره عضویت در ناتو

او در ادامه با تاکید بر اینکه ما خواهان یک همکاری تنگاتنگ تر با ناتو هستیم، همچنین خاطر نشان کرد که ما آرزو می کنیم که ناتو در گرجستان از نظر نظامی قدرتمندانه تر عمل کند و تمرینات نظامی بیشتری را با ما در پیش گیرد و به ما کمک کند که آمادگی دفاعی خود را افزایش دهیم. به عنوان وزیر دفاع، من در حال حاضر این خطر را که روسیه به ما حمله کند نمی بینم. اما بسیاری انسان ها در گرجستان درباره تجاوز روسیه نگران هستند.

همچنین  در ادامه تصریح کرد که تا زمانی که ما به عضویت کامل ناتو درنیامده ایم انتظار نداریم که این ائتلاف نظامی در صورت تجاوز به تمامیت ارضی گرجستان از ما دفاع کند.

وزیر دفاع گرجستان گفت: ما درک می کنیم که راه ما برای عضویت در ناتو ساده نیست. ما هنوز بخصوص بسیاری از مسائل باز درارتباط با روسیه را باید آشکار کنیم. طبیعتا ما آگاه هستیم که عضویت ما در ناتو همچنین به این مسئله ارتباط دارد که  با اشغال کشورمان از طرف روسیه چگونه برخورد می کنیم و چگونه با مسکو وارد گفتگو می شویم.

وی افزود: مردم گرجستان با بیش از هفتاد و پنج درصد برای عضویت کشورشان در ناتو رای داده اند. ناتو برای ما تنها راه است. ما می خواهیم یک کشور دموکراتیک و آزاد باشیم. اتحادیه اروپا و ناتو می توانند به ما کمک کنند که سیستم سیاسی و سیاست دفاعی و امنیتی خود را اصلاح کنیم. ما می توانیم به نمونه ای برای دیگر کشورهای منطقه تبدیل شویم.

 

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که اما مسکو عضویت گرجستان در ناتو را به عنوان تهدید احساس نخواهد کرد گفت: این البته مهمتر است که به مسکو نشان دهیم یک گرجستان قدرتمند با ارزش های اروپایی و دموکراتیک می تواند یک شریک و همسایه بهتر برای روسیه باشد. البته این مسئله کمی زمان بر است.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *