سرباز گرجستانی

مدیناری بیبیسوویلی، ۲۵ ساله سرباز گرجستانی است که در جریان حمله به فرودگاه بگرام در افغانستان کشته شده است. بدن این سرباز توسط  نیروی ویژه ی هوایی ایالات متحده آمریکا به گرجستان فرستاده شد.

مراسم عزاداری این سرباز گرجستانی در فرودگاه بین المللی شهر تفلیس برگزار شد و نمایندگان دولت، نیروهای دیپلماتیک و شهروندان جمع شدند تا به سربازان گرجستان احترام بگذارند.

سخنان نخست وزیر گرجستان درباره این سرباز گرجستانی کشته شده

جورجی کرویکاشویلی نخست وزیر کشور گرجستان در این مراسم حاضر شد و یادآور شد  که از بین رفتن این سرباز فاجعه ای برای همه گرجستان خواهد بود.همچنین گفت: “من می خواهم نسبت به خانواده و بستگان آن مرحوم و پس از آن به کل کشور تسلیت بگویم.”

جورجی ماندلاشویلی، رئیس جمهور گرجستان، گفت : ” مدیناری بیبیسوویلی یک قهرمان است که جان خود را در دفاع از امنیت جهانی از دست داده است. ”

وزیر دفاع گرجستان، لوان ایزوریا، تاکید کرد که بیبیسوالی یک سرباز نمونه بود که خود را برای منافع کشورش قربانی کرد.همچنین افزود که نام این سرباز جاودانه خواهد شد.”

سفیر ایالات متحده آمریکا در گرجستان، ایان کلی، در مراسم عزاداری حضور یافت.سفیر ایالات متحده ی آمریکا گفت:” من نمی توانم کلمات مناسب را برای بیان همدردی با خانواده ی این سرباز مرحوم پیدا کنم.من از صمیم قلب به خانواده ی این سرباز از جان گذشته تسلیت می گویم.”

گروهبان دوم مدیناری بیبیسوویلی از سال ۲۰۱۰ در نیروهای مسلح گرجستان خدمت کرده است. وی در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در ماموریت نیروهای بین المللی برای کمک به امنیت در افغانستان شرکت داشته است.او در حال انجام وظایف در یک ماموریت حفظ صلح در افغانستان کشته شده است.

برای احترام به خاطرات سرباز مدیناری بیبیسوویلی، پرچم گرجستان در پایگاه بین المللی حامد کرزای در بگرام به حالت نیمه بر افراشته در آمده است.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

کانال تلگرام ما

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *