رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان

رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان

 

یوسف چاخواشویلی سفیر گرجستان در ایران درباره رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان به خبرنگاران گفت: طرف ایرانی معتقد است که اخیرا شمار زیادی از شهروندان ایرانی مجاز به ورود به گرجستان نبوده اند، اما آمار نشان می دهد، تعداد چنین مواردی زیاد نیست.

چراکه مشکلات متعددی از جمله؛ ورود مواد مخدر از ایران به گرجستان وجود دارد.

لازم به ذکر است گرجستان و مرزبانان آن دارای حقوق مستقل برای اجرای کامل قانون هستند که برای تصمیم گیری در مورد ورود اتباع خارجی است. طرف ایرانی ما خواهان احترام بیشتر نسبت به گردشگران ایرانی و به ویژه زنان ایرانی هستند. دو کشور توافقنامه لغو ویزا را امضا کرده اند.

بنابراین، آنها می توانند به صورت رایگان به گرجستان وارد شوند و آمار گردشگران ایرانی نیز موید گفته های ما است. ”در ماه نوامبر حدود ۱۷۰۰۰ شهروند ایران از مرز گرجستان عبور کردند و تنها ۴۲۵ نفر از آنها اجازه ورود به گرجستان پیدا نکردند که نسبتا تعداد کمی است.

سفیر افزود: بنده دو بار از وزارت امور خارجی تهران نسبت به امور اخیر احضار شده و جلسات مهمی در رابطه با روابط دوجانبه و همچنین “سوء تفاهم های کوچکی” که در مرز ما ایجاد شده است و رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان، برگزار نموده ایم.

سفیر ایران با وزیر امور خارجه گرجستان و معاون وی دیدار کردند و دو طرف آمادگی کامل برای همکاری های آتی و همچنین راهکارهایی برای از بین بردن کاستی های موجود , رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان ارائه کردند.

“وی درباره رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان، گفت تمام مسائل مورد به مورد بررسی خواهد شد و در آینده هیچ سوء تفاهمی بین ایران و گرجستان وجود نخواهد داشت.”

سفیر ایران نیز یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده و آمادگی خود را برای همکاری های آتی با گرجستان اعلام کرده است. جلسات دو جانبه، از جمله با سرپرستی اداره کل امور مرزی وزارت ایران، در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

سفیر افزود: تمام مسائل مطرح شده بین طرفین بدون سوء تفاهم حل خواهد شد.

کنفرانس بین المللی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و گرجستان

چهارمین کنفرانس بین المللی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و گرجستان روز پنجشنبه در دانشگاه بین المللی قفقاز در شهر باکوریانی گرجستان آغاز به کار کرد.

کنفرانس بین المللی ایران و گرجستان

کنفرانس بین المللی ایران و گرجستان

به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس، این کنفرانس بین المللی دو روزه با مشارکت و همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در تفلیس و دانشگاه بین المللی قفقاز و با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران از ایران، گرجستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار می شود.
سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، حمید مصطفوی رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس و رئیس دانشگاه بین‌المللی قفقاز گرجستان در مراسم گشایش این کنفرانس، درباره وضعیت فعلی و چشم انداز روابط و همکاری دو کشور ایران و گرجستان سخنرانی کردند.

حاضران در کنفرانس مقالات خود را در سه کمیسیون فرهنگی، تاریخی و اجتماعی، سیاسی و امنیتی و همچنین، اقتصادی ارائه خواهند کرد.

اخبار دانستنیهای گرجستان را در کانال تلگرام کوجورجیا دنبال کنید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

 

رفع سوء تفاهم های ایران و گرجستان

سایر مطالب:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *