دین مسیحیت

در این خبر قرار است به رواج دین مسیحیت در میان مردم گرجستان بپردازیم.

دین اکثریت مردم ‘گرجستان ارتودوکس هست و پس از ارمنستان در سال ۳۲۶ میلادی  گرجستان دومین کشوری بود  که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی‌ خود برگزید. در جای جای  کشور گرجستان  کلیسا‌های کوچک و بزرگ به چشم می‌خورد که قدمت بسیاری از آنها به قرن پنجم و بعد از آن برمیگردد و به جاذبه توریستی  تبدیل  شده اند. بر اساس آخرین شمارش قومیت که توسط دولت گرجستان در سال ۲۰۰۲ صورت پذیرفت گرجی‌ها: ۸۳٫۸٪، آذربایجانی‌ها: ۶٫۵٪، ارمنی‌ها: ۵٫۷٪، روس‌ها: ۱٫۵٪، آسی‌ها: ۰٫۹٪ و ۱٫۸٪ نیز سایر اقوام بودند.

شاردن گردشگر سرشناس فرانسوی که توصیف دقیق و جامعی از گرجستان در سفرنامه خود نموده‌است چنین می‌گوید: «نژاد مردم گرجستان پاکترین و اصیل‌ترین نژادهای مشرق زمین و خالص‌ترین نژاد هاست».

مردم گرجستان با عقاید یکدیگر کاری ندارند و مذهب آنها کاملا مسئله ای شخصی‌ و دل خواه است.به عنوان مثال در مدت زمانی‌ که مردم روزه میگیرند سایرین بسته به انتخاب خود خوراک و نوشیدنی‌ مورد دلخواه خود را مصرف میکنند و پلیس هم کسی‌ را شلاق نمیزند و شرکت در مراسم مذهبی‌ کاملا اختیاریست و کسی‌ را مجبور به انجام آن نمی کنند

در بسیاری از شهرهای گرجستان  مسلمانان و مسیحیان بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی‌ میکنند.

همچنین در گرجستان  تعدادی یهودی هم هستند که آنان هم نیز به طور آزادانه مشغول به زندگی‌ خود هستند.

با اینکه شاه عباس صفوی در سال ۱۶۱۶ میلادی به گفته  بعضی از  مورخان  نزدیک  به ۶۰۰۰ راهبه را به قتل رسانده اما مردم گرجی رابطه خوبی‌ با ایرانیان دارند

گرجستان کشوری است که دین و مذهب در آن متمرکز است ، بر اساس آماری ، اکثر مردم گرجستان، (حدوداً ۷۰٪)، پیرو دین مسیحیت بوده و پیرو کلیسای ارتودوکس گرجستان هستند (مسیحی ارتودوکس گرجی). بعد از ارتودوکس‌های گرجی، اسلام در گرجستان به عنوان بزرگترین اقلیت دینی این کشور محسوب می‌شود. جمعیت مسلمانان را آذربایجانی‌های گرجستان و دیگر اقوام ساکن در این کشور از جمله آجاریا تشکیل می‌دهند.

روس‌های ساکن گرجستان ، از دیگر اقلیت‌های این کشور هستند که جمعیت ارتودوکس روس آن را تشکیل می‌دهند.

 

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *