اخبار جدید گرجستان

افزایش گردشگران ایرانی در گرجستان

افزایش گردشگران ایرانی در گرجستان

در این خبر قرار است به حضور ایرانیان در گرجستان و آمار افزایش گردشگران ایرانی در این کشور بپردازیم.

کشور اروپایی گرجستان به دلیل شرایط آب و هوایی خوب و جاذبه های تفریحی و تاریخی خود باعث افزایش گردشگران ایرانی شده است و همه ساله تعداد زیادی از ایرانیان از شهرهای مختلف ، گرجستان را به عنوان مقصد تفریحی خود انتخاب می کنند.

آمار افزایش گردشگران ایرانی در گرجستان

دبیرکل اتاق مشترک ایران و گرجستان گفت: شمار گردشگران ایرانی در کشور گرجستان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود پنج برابر افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، رحیم عباچی در نشست با رییس اتاق بازرگانی و مسئولان فرودگاه بجنورد و دفاتر آژانس های توریستی در خصوص گسترش صنعت توریسم و ایرلاین در محل فرودگاه بجنورد اظهار کرد که در سال جاری بیشتر گردشگران کشور گرجستان مسافران ایرانی بودند.

وی صنعت گردشگری در این کشور را پویا دانست و افزود: موقعیت اقلیمی و آب وهوا، زیبایی های طبیعی، جاذبه های تاریخی ،جنگل، دریا و چشم انداز های بکر و دیدنی بسیار قابل توجه ای در این کشور وجود دارد که این منطقه را به مکانی ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است و باعث افزایش گردشگران ایرانی شده است.

وی اظهار کرد: گرجستان با چهار میلیون نفر جمعیت در سال 2016 بیش از دو میلیون و 636 هزار نفر گردشگر داشته است که نسبت به پارسال نیز در این شاخص 13 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: بعد از گردشگران ایرانی ، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان از دیگر کشورهایی هستند که در گرجستان گردشگر بیشتری دارند.

عباچی گفت: اقامتگاه های تابستانی و زمستانی، هتل، رستوران، معماری قدیمی و مکان های تاریخی و طبیعت بسیار سرسبز و بکر از جمله جاذبه های گرجستان است که باعث رشد صنعت گردشگری در این کشور شده است.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *