اخبار جدید گرجستان

بررسی و تحلیل وجود مافیا در گرجستان

مافیا در گرجستان

بدون شک تاکنون درباره گروه های مافیایی و نحوه فعالیت آنان کم و بش چیزی شنیده اید و شاید مطالب زیادی درباره آنها بدانید اما در این مقاله قصد داریم به وجود گروه های مافیا در گرجستان بپردازیم و نحوه فعالیت آنان را بررسی کنیم.

شناخت گروه های مافیا در گرجستان و روند فعالیت آنان

گروه های مافیا در گرجستان از بزرگترین شبکه های با قدرت و با نفوذ در اروپا به شمار می آیند که بیشترین تعداد تبهکاران را به خود اختصاص می دهند.
یکی از گروه های تبهکار بزرگ که در روسیه مستقر شده اند مافیای گرجستان هستند که کنترل نظم روسیه را برای رسیدن به اهداف خود به دست گرفته اند.

شاید صفات منفی زیادی درباره فعالیت این گروه های مافیا در گرجستان شنیده باشید اما هیچ نگرانی نیست زیرا این گروه ها تمام قدرت و نفوذ خود را برای قاچاق عمده کالا و عرضه آن در بازارهای سیاه به کار می گیرند و فعالیت آنان اختلالی در نظم و آرامش زندگی شما ایجاد نمی کند.

در واقع گروه های مافیا در گرجستان  گروه های با نفوذ سازمان یافته ای هستند که با تمام قدرت برای قاچاق عمده انواع کالا از جمله ماشین ، موبایل ، پوشاک و….  در تلاشند تا این کالاها را در بازاهای سیاه به فروش برسانند.

در راس این گروه های مافیا گرجستان یک فردی به عنوان رهبر وجود دارد که به ندرت در اجتماع مردم ظاهر می شود و خود را از چشم مردم مخفی می کند.

قدرت رهبر گروه های مافیا تا حد زیادی به توانایی های او بستگی دارد و شخصی است مستقل که همه چی تحت اقتدار خود او می باشد و زیر دستان او بر فعالیت های گروهای کوچک در گرجستان نظارت می کنند.

این گروه های مافیای گرجستان در سراسر روسیه یا همان شوروی سابق و اروپا در حال فعالیت های خود که فروش کالا در بازارهای سیاه است مشغولند و در واقع به عنوان منبعی برای تامین کالا برای بازارهای سیاه به شمار می آیند.

آنان در بازارهای سیاه انواع اجناس وارداتی قاچاق را بدون نظارت دولت و هیچ قانونی به فروش می رسانند و با پول حاصل از فروش این اجناس که پول هاس سیاه به شمار می آیند به پول شویی می پردازند.

تاریخ جنایات مافیا در گرجستان

جرایم سازمان یافته مافیا گرجستان از دوران شوروی سابق با هدف اجرای قانون فساد در بخش کسب و کار خصوصی بود که ایجاد هرج و مرج در اجتماع و رواج یافتن پول سیاه را در پی داشت.

Otari Kvantrishvilid که یک ورزشکار سابق باجگیر و یکی از افراد در راس گروه های مافیا در گرجستان بود که در سال ۱۹۹۳ ترور شد.

فعالیت های امروز گروه های مافیا در گرجستان

امروزه هم چنان گروه های مافیا گرجستان وجود دارند که اکثرا در فرانسه مستقر هستند و به صورت غیرقانونی به قاچاق کالا به صورت عمده مشغولند.
حاصل فعالیت های غیراخلاقی این گرو های مافیا  ذخیره شدن  پول های سیاه انبوهی است که از راه غیرقانونی و نامشروع به دست آمده اند.
دولت های آمریکا و اروپا نمی گذارند که پول های سیاه وارد چرخه پول دولتشان شوند و افرادی که که بخواهند این پول ها را وارد چرخه پول کشور کنند را به درستی چک می کنند که این پول ها را چگونه به دست آورده اند.

یکی از شگردهای این گروه های مافیا برای وارد کردن پول سیاه به چرخه پولی کشورشان پول شویی است.

پول شویی به این صورت است که آنان مردم کشورهای جهان سوم را گول می زنند که این پول های سیاه  را به طریقی وارد کشورشان کنند تا از این طریق با این پول ها در کشورهای جهان سوم سرمایه گذاری کنند و پس از مدتی این سرمایه را از کشورهای جهان سوم به کشور خود انتقال دهند.

از آنجایی که در کشورهای جهان سوم ماهیت پول های سیاه بررسی نمی شوند این گروه های تبهکار به راحتی به اهداف خود می رسند.

سخن پایانی

شایعات زیادی مبنی بر اینکه مافیا گرجستان به سرمایه گذاری در گرجستان مشغولند وجود دارد به طوری که  آنان در ساخت هتل ها و رستوران های گرجستان سرمایه گذاری می کنند در حالی که اصلا چنین چیزی نیست و ما این موضوع را تکذیب می کنیم.

 

در واقع مافیا گرجستان ساکن گرجستان نیستند و اکثرا آنان در کشورهای غرب اروپا به خصوص در فرانسه ساکن هستند.                                                   موفق باشید.

ارتباط با ما جهت کسب اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *