اخبار جدید گرجستان

امارات و گرجستان در مسیر پیشرفت روابط

امارات و گرجستان

در این خبر قرار است در مورد پیشرفت روابط امارات و گرجستان صحبت کنیم.

وزیرامور خارجه امارات متحده عربی با هدف گسترش دادن روابط بین امارات و گرجستان به کشور گرجستان سفر کرد.

شیخ عبدالله بن زاید بن سلطان الهیهان، وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی در تاریخ۱۷ و ۱۸ ژوئن به کشور گرجستان سفر کرده است.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در دیدار با همتای گرجستانی خود،میشل جانلیدزه،موضوعات مهمی از جمله همکاری های دوجانبه و چندجانبه با تمرکز بر امکان توسعه روابط در زمینه تجارت و اقتصاد، آموزش و پرورش و فرهنگ مورد بحث قرار داد. لازم به ذکر است که امارات متحده عربی یکی از مهمترین شرکای گرجستان در زمینه سرمایه گذاری است.

توافق نامه های میان امارات و گرجستان

در پایان این دیدار ، امارات و گرجستان ۲ توافق نامه را امضا کردند :

۱- توافقنامه توسعه و حمایت متقابل سرمایه گذاری.

۲- موافقت نامه لغو ویزا برای صاحبان پاسپورت های دیپلماتیک.

که در صورت اجرایی شدن توافقات بالا سهم دو کشور امارات و گرجستان از بازار های تجارت هم افزایش چشم گیری خواهد داشت که باعث رونق بیشتر اقتصادی در هر دو کشور می شود.

وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی در چارچوب دیدار های خود نیز با جورجی کرویکاشویلی نخست وزیر کشور گرجستان دیدار کرد. که یک دیدار خوب وثمره بخش برای طرفین مذاکره بود که در این دیدار چشم انداز همکاری متقابل در زمینه ی کشاورزی، اقتصاد و تجارت مورد بحث قرار  گرفت.

در این نشست بر اهمیت اسنادی که بین وزارت های خارجه دو کشور در چارچوب این دیدار تنظیم شده بود تاکید فراوانی شد که هدف از این توافق نامه ها ارتقاء سرمایه گذاری ها در کشور گرجستان می باشد.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی در ادامه ی سفر خود به گرجستان در شهر تفلیس با رئیس جمهور گرجستان، جورجی مارگلواشویلی ،دیدار کرد و در این دیدار گفت و گو هایی در مورد وضعیت مناطق اشغالی گرجستان و نقض حقوق بشر در گرجستان انجام دادند.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *