اخبار جدید گرجستان

گرجستان و آمریکا علیه داعش

گرجستان و آمریکا

در این خبر قرار است به همکاری گرجستان و آمریکا در مبارزه با داعش بپردازیم.
وزرت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گزارش سالانه خود را با عنوان “کشورهای ضد تروریسم در سال ۲۰۱۶” منتشر کرد که در این گزارش کشور گرجستان ،یکی از اعضای دائمی ائتلاف جهانی برای شکست دادن داعش وسایر گروه های تروریستی  وابسته به آن می باشد.

همکاری های گرجستان و آمریکا در مبازه با داعش

گرجستان و آمریکا با اتحاد همدیگر تلاش فراوانی برای مبارزه با  داعش و سایر گروهک های تروریستی می کنند.
همچنین این گزارش حاوی اطلاعاتی، مبنی بر این است که مقامات کشورگرجستان به دنبال اشتراک گذاشتن هرچه بیشتر اطلاعات و تجربیات خود با ایالات متحده و همتایان منطقه ای خود در مورد مبارزه با تروریسم  و مسائل امنیتی هستند.

لازم به ذکر می باشد که کشور گرجستان اقدامات بسیار مفیدی برای جلوگیری از افراط گرایی در منطقه  و کشور خود انجام داده است که این اقدامات منجر به صلحی پایدار در منطقه می شود.

گزلرش های بین المللی  ومطبوعاتی نشان می دهند که تا اواخر سال گذشته(۲۰۱۶)حدود ۵۰الی۱۰۰ طبعه کشور گرجستان به گروه ها ی تروریستی فعال در منطقه پیوسته اند.این امار از آن جهت نگران کننده می باشد که رو افزایش می باشد و باید اقدامات بیشتری جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی صورت گیرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا می گوید که کشور گرجستان در سال ۲۰۱۶ قوانین ضد تروریسم خود را افزایش داده است و در حال حاضر دارای چارچوب قانونی برای پیگرد جرایم مربوط به تروریسم را رعایت کرده است.
همچنین می گوید که کشور گرجستان امنیت مرز های خود را ارتقاء داده است تا بتواند رضایت اتحادیه اروپا نسب به سفر بدونه ویزای  اعضای این اتحادیه را جلب کند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که کشور گرجستان به طور فعال درزمینه مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم در سطوح بین المللی و منطقه ای مشارکت دارد.
کشورگرجستان با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همکاری نزدیکی دارد و در ائتلاف شکست داعش فعالیت چشم گیری داشته است همچنین در سال ۲۰۱۶،کشور گرجستان در کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم در برلین شرکت کرده است.

موفق باشید

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *