اخبار جدید گرجستان

روز ملی کشور سوئیس در تفلیس برگزار شد

روز ملی کشور سوئیس

در این خبر قرار است به برگزاری جشن روز ملی کشور سوئیس در گرجستان بپردازیم.

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

تأسیس کشور سوئیس در تاریخ ۱ اوت ۱۲۹۱ ذکر می‌شود که مردم سوئیس هر ساله این تاریخ (۱ اوت) در کشور خود و کشور های دیگر جشن می گیرند. امسال روز ملی کشور سوئیس در تفلیس برگزار شد. این روز همچنین ۲۵ سالگرد روابط دیپلماتیک سوئیس و گرجستان می باشد .

تعمیق روابط سوئیس و گرجستان در روز ملی کشور سوئیس

لوکاس بگلینگر، سفیر سوئیس در گرجستان می گوید ” امروز ما تولد کشورسوئیس را جشن می گیریم همچنین این فرصتی برای جشن ۲۵ ساله روابط دیپلماتیک بین سوئیس و گرجستان می باشد. ۲۵ سال از همکاری نزدیک و موفقیت آمیز دو کشور می گذرد همچنین ما از مقامات گرجستان، شهروندان و شرکای بین المللی خودمان که در دو دهه ی گذشته، در توسعه روابط سوئیس و گرجستان نقش به سزایی داشته اند کمال قدردانی را داریم.”

لوکاس بگلینگر، سفیر سوئیس همچنین یاد آور شد که برگزاری روز ملی کشور سوئیس در تفلیس باعث تعمیق روابط دو کشور می شود و علاوه بر این او بر این واقعیت تاکید کرد که هدف سوئیس تجارت هرچه بیشتر با گرجستان می باشد که این مسئله به نفع هر دو کشور خواهد بود.

در ادامه جورجی کورییکاشویلی، نخست وزیر گرجستان گفت ” مشارکت ما با کشور سوئیس در همه ی ابعاد از جمله سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سایر زمینه ها قوی تر خواهد شد. گرجستان، مانند سوئیس، دارای یک میراث بزرگ در کوه های خود است و در واقع ما می توانیم با خیال راحت بگوییم که مناطق کوهستانی ما یک گنجینه واقعی از فرهنگ و آداب و رسوم هستند و من خوشحال هستم که  روز ملی کشور سوئیس  در تفلیس برگزار شد.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

کانال تلگرام ما

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *