اخبار جدید گرجستان

وزیر خارجه گرجستان تنش با روسیه را بی ثمر دانست

وزیر خارجه گرجستان

وزیر خارجه گرجستان موضع سرسختانه تر اتحادیه اروپا در قبال روسیه را در حل مسئله اوکراین بی ثمر دانسته و تصریح کرد که تشدید تحریم‌ها علیه این کشور جنگی اقتصادی است که به نابودی دو طرف منجر می‌شود.

به نقل از روزنامه اتریشی “دی پرسه”، “مایا پانجیکیتزه”، وزیر امور خارجه گرجستان در حضور خبرنگاران در وین اتریش اظهار داشت:” ترس ما از روسیه هرگز مخفی نبوده است. بیست درصد کشور ما توسط نیروهای روسی اشغال شده است.”

وی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که تنش‌ها با مسکو از طریق بحران اوکراین شدت گرفته است، بلکه این تنش‌ها همانگونه که بود باقی مانده است و مورد رضایت ما نیست.

وزیر خارجه گرجستان همچنین گفت که برای بسیاری از گرجستانی‌ها در ماه‌های اخیر خاطرات جنگ با روسیه در سال 2008 زنده شده است. از آن زمان در مناطق جدایی طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی هزاران سرباز روسی مستقر شده‌اند.

وی همچنین از تلاش دوباره تفلیس البته با احتیاط شدید برای مناسبات با روسیه خبر داده و گفت: گفتگوهای ما مذاکراتی بدون اصطکاک سیاسی و دو جانبه است و ما درباره هیچ بحرانی سخن نمی‌گوییم، اما در عین حال ترس خود را نشان می‌دهیم.

وی همچنین تاکید کرد که هدف ما از نزدیکی به روسیه، این همسایه غیر قابل پیش بینی همچنین این است که به کرملین نشان دهیم که جهت گیری ما به سمت غرب در تناقض با مناسبات خوب ما با روسیه نیست.

وی افزود: هدف ما آشکارا هماهنگی با غرب و عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است.

وزیر خارجه گرجستان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تفلیس استقلال و تمامیت ارضی اوکراین را به رسمیت می‌شناسد همچنین گفت: این کشور باید پایدار شود و برای این منظور باید انتخابات در شرایط در حد ممکن نرمال برگزار شود.

وی یک موضع سرسختانه تر اتحادیه اروپا در برابر مسکو را بی ثمر دانسته و درباره تشدید قطعنامه‌ها علیه این کشور گفت: چنین اقدامی به مفهوم یک جنگ اقتصادی است که به نابودی دو طرف می‌انجامد. آیا واقعا هدف این است؟

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *