وزیر اقتصاد گرجستان

وزیر اقتصاد گرجستان ، گئورگی کویریکاشویلی (Giorgi Kvirikashvili)، با نخست وزیر ترکیه، بن علی یلدریم (Binali Yidirim)،و همچنین وزیر اقتصاد و دارایی کشور ترکیه ،نیهات زیبکسی (Nihat Zeybekci)، در ۲۲  کنگره ی جهانی نفت در شهر استانبول کشور ترکیه دیدار کردند.در این دیدار هر دو طرف بر افزایش همکاری ها نسبت گذشته تاکید داشتند.

۲۲ کنگره ی جهانی نفت که در استانبول برگزار شده با استقبال بی سابقه ی شرکت های کوچک و بزرگ از سراسر روبه رو شد به طوری که بیش از ۵۰۰۰ هزار شرکت نوپا و کوچک و همچنین بیش از ۱۵۰ شرکت بزرگ و چند ملیتی در این دوره از کنگره ی جهانی نفت شرکت کردند.

در این دیدار روابط تجاری فعلی و همچنین دیدگاه های جدید برای تقویت همکاری میان دو کشور گرجستان وترکیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین هر دو طرف بر افزایش همکاری ها  در بخش های سیاسی، تجارت، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.وزیر اقتصاد گرجستان می گوید” همکاری میان گرجستان و ترکیه یک نمونه واضح از چگونگی استفاده دو کشور همسایه از پتانسیل اقتصادی یکدیگر در جهت مثبت می باشد که می تواند به عنوان الگویی در سطح منطقه مطرح شود.

در حال حاضر کیفیت همکاری این دو کشور در زمینه های مذکور در سطح بالا قرار دارد که در آینده توسعه بیشتری میابد.

همچنین در دیدار وزیر اقتصاد گرجستان و  وزیر اقتصاد ترکیه توافقاتی در زمینه ی گسترش تجارت ازاد  میان دو گشور و همچنین کاهش تعرفه ی واردات وصادرات انجام شد که در صورت عملی شدن این توافقات،باعث رشد چشم گیر واردات و صادرات میان دو کشور می شود. در این دیدار همچنین بر اهمیت کمیته ی مشترک اقتصادی (JETCO) میان دو کشور تاکید فراوان شد.

همچنین در این دیدار آقای کویریکاشویلی از آقای ییلدیریم برای حمایت های کشور ترکیه در جهت حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان سپاسگزاری نمود.

موفق باشید

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *