نیروی زمینی آمریکا

مارک مایلی فرمانده نیروی زمینی آمریکا روز پنجشنبه برای دیدار دو روزه وارد تفلیس پایتخت گرجستان شد.در چند سال اخیر گرجستان خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای آمریکا خود را اثبات کرده است.

همکاری آمریکا با گرجستان در تمامی ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی بویژه در دوران هشت سال حکومت دموکراتها در آمریکا، همواره در چهارچوب سیاستهای مقطعی واشنگتن قابل تعریف بود.اما اکنون همکاری نظامی واشنگتن و تفلیس بر مبنای استراتژی سنتی  جمهوریخواهان قابل ارزیابی است.

به نقل از منابع خبری گرجستان، مقامات بلند پایه نظامی ارتش گرجستان از مارک مایلی در فرودگاه تفلیس استقبال کردند .

فرمانده نیروی زمینی آمریکا در حین ورود به گرجستان با آنتونیو آگوتو رئیس پایگاه نظامی آموزشی آمریکا مستقر در آلمان در فرودگاه تفلیس دیدار کرد.

مارک مایلی در این سفر به گرجستان از تمرینات نظامی ‘ شریک شایسته – ۲۰۱۷ ‘ ناتو در پایگاه نظامی وازیانی واقع در حومه تفلیس بازدید خواهد کرد .

تمرینات نظامی ۱۴ روزه ‘ شریک شایسته – ۲۰۱۷ ‘ ناتو با حضور بیش از دو هزار و ۸۰۰ نظامی از آمریکا، آلمان، گرجستان،انگلیس، ترکیه، اسلوونی، ارمنستان و اوکراین از ۳۰ آگوست در پایگاههای وازیانی و نوریای گرجستان ادامه دارد.

فرمانده نیروی زمینی آمریکا در این سفر همچنین با ولادیمیر چاچیبایا رییس ستاد کل ارتش گرجستان و دیگر مقامات بلندپایه نظامی این کشور دیدار خواهد کرد.

لوان ایزوریا وزیر دفاع گرجستان مدتی پیش اعلام کرده بود، در ماه جاری هفت فرمانده نظامی آمریکا به گرجستان سفر خواهند کرد.

گرجستان و آمریکا همچنین برنامه ریزی کردند در ماه سپتامبر پیش رو برنامه آمادگی دفاعی را امضا کنند.

به گفته وزیر دفاع گرجستان، این برنامه مبانی حقوقی برای مشارکت کارشناسان نظامی آمریکا در طرح های زیر بنایی اجرای شده از سوی وزارت دفاع گرجستان را فراهم می کند.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان و خرید ملک در آنجا

عضویت در کانال تلگرام ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *