صادرات شراب گرجستان

در این خبر قرار است به افزایش صادرات شراب گرجستان بپردازیم.

ناحیه “کاختی” در شرق گرجستان مهد شراب به حساب می آید و باستان شناسان می گویند نهال انگور ، هشت هزار سال پیش در اینجا به بار آمده است.

میزان انگوری که امروزه در  منطقه  کاختی کشت می شود بیش از ایتالیا و فرانسه است و صد و چهار نوع تاک انگوری که در صومعه تاریخی ” آلاوردی” هستند  که از قرن ششم تاکنون حفظ شده اند.

افزایش  صادرات شراب گرجستان

شیوه منحصر به فرد شراب سازی در گرجستان توسط راهبان ارتدوکس شروع شده و ادامه یافته است و آژانس ملی شراب گرجستان (NWA) گزارش می دهد که از تاریخ ژانویه تا ژوئیه ۲۰۱۷ حدود ۳۸٫۳ میلیون بشکه شراب از گرجستان به ۴۴ کشور جهان صادر شده  است.

بر اساس این آمار گفته شده ، صادرات در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶، ۶۰ درصد افزایش یافته است و همچنین لازم به ذکر می باشد که صادرات شراب گرجستان  در ماه ژانویه تا ژوئیه به ۸۴٫۳ میلیون دلار رسید که این مبلغ ۵۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است.

طبق آمار صادرات شراب گرجستان در این هفت ماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش یافته است و همچنین درآمد حاصل از فروش شراب به میزان ۵۲ درصد افزایش یافته است. جورجی سامانیشویلی گفت: “صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا، جنوب غربی آسیا، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها رشد کرده است که نتیجه کار و فعالیت بازاریابی آژانس ملی شراب (NWA) است.”

وارد کنندگان عمده شراب از گرجستان کشور های روسیه، چین، اوکراین، لهستان، و قزاقستان هستند.

علاوه بر این، طی ۸ ماه گذشته، ۸،۲۱۲،۲۴۳ بطری شراب به ۱۷ کشور صادر شد که ۹۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ است.

به طور کلی، درآمد حاصل از صادرات مشروبات الکلی در ماه های ژانویه تا جولای به ۱۴۳٫۱۵ میلیون دلار رسید که ۵۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ دارد.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

کانال تلگرام ما 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *