روابط دریایی گرجستان

در این خبر قرار است به گسترش روابط دریایی گرجستان با آمریکا بپرداریم.

SSA Marine یک شرکت بزرگ چند ملیتی است که داراری تاریخچه ی طولانی در تجارت بین المللی میباشد.

مراسم امضای توافقنامه بین کنسرسیوم توسعه بندر آناکلیا (Anaklia)ی گرجستان و شرکت SSA Marine از آمریکا در تاریخ ۱ اوت برگزار شد و براساس این توافق نامه  روابط دریایی گرجستان و آمریکا گسترش می یابد.

گسترش روابط دریایی گرجستان و تاثیر آن بر روی اوضاع اقتصادی

امضای این توافقنامه در چارچوب سفر دو روزه ی معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (Mike Pence) به گرجستان، صورت گرفت.
Mike Pence می گوید ” بندر دریایی عمیق آناکلیا (Anaklia) پتانسیل بسیار خوب و زیادی برای توسعه ی روابط بین کشور آمریکا و گرجستان را دارد و همچنین شرکت های آمریکایی در کنار همتایان گرجستانی خود در پروژه های چند میلیارد دلاری سرمایه گذاری می کنند زیرا ما به آینده دو کشور  نگاه می کنیم “.
آناکلیا به عنوان دروازه اصلی تجارت  قفقاز و فراتر از آن قرار دارد و یک منبع حیاتی برای توسعه اقتصادی و روابط دریایی گرجستان در سرتاسر منطقه به شمار می رود که اهمیت زیادی برای آینده تجارت منطقه ای و جهانی دارد.
این قرار داد با شرکت SSA Marine حق استفاده از ترمینال کانتینر بندر دریایی آناکلیا را برای بیست سال آینده اعطا می کند و انتظار می رود پروژه ی بندر دریایی آناکلیا باعث رشد اقتصادی گرجستان شود.
ساخت بندر دریای عمیق آناکلیا در اواخر امسال آغاز می شود و فاز یک آن تا سال ۲۰۲۱ به پایان می رسد.
جورجی کوریکاشویلی(نخست وزیر گرجستان)، ماموکا خزرادزه (موسس کنسرسیوم آنکلیا توسعه ) کورت کانتی (بنیانگذار ADC)، رابرت واترز (معاون ارشد SSA Marine) و اعضای دولت گرجستان در نشست ماه اوت ۱ شرکت کردند.
وزیر امور خارجه گرجستان با تأکید بر اهمیت این توافق نامه  می گوید ” ما متعهد به همکاری های دوجانبه و استراتژیک هستیم”. وی همچنین اشاره کرد که هدف از این توافق نامه این است که بهترین پلت فرم برای منافع تجاری ایالات متحده آمریکا و کشور گرجستان در منطقه ایجاد شود.
این توافق نامه توسط لوین آخولدیانی(مدیر عامل شرکت کنسرسیوم آنکلیا) و رابرت واترز ( معاون ارشد شرکت دریایی SSA Marine ) امضا شد.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

 کانال تلگرام ما

? Https://CoGeorgia.com

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *