اخبار جدید گرجستان

روابط ترکیه و گرجستان عمیق تر می شود

روابط ترکیه و گرجستان

طی جلسه ای میان مقامات کشور گرجستان و ترکیه ، توافق نامه ای با هدف گسترش روابط ترکیه و گرجستان به منظور همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل، تجارت، گردشگری و اقتصاد امضا شد.
هفت وزیر ترکیه به رهبری بن علی یلدیریم (Binali Yıldırım) که نخست وزیر ترکیه است در روز سه شنبه ۲ خرداد به تفلیس سفر کردند و به بحث در مورد همکاری های استراتژیک با مقامات گرجستان پرداختند تا همکاری ها و روابط ترکیه و گرجستان عمیق تر شود.
هر چند که روابط ترکیه و گرجستان پیشینه ای قدیمی دارد و روز سه شنبه بیست و پنج امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین گرجستان و ترکیه بود که در این روز مواففت نامه ای با هدف همکاری های بیشتر میان این دو کشور امضا شد.

شرح همکاری های روابط ترکیه و گرجستان

طی یک نشست چهره به چهره ، گئورگی کویریکاشویلی (Giorgi Kvirikashvili) نخست وزیر گرجستان و بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه بر این تاکید کردند که گرجستان و ترکیه با هم رابطه بسیار نزدیک و دراز مدت دارند و همکاری ها باید افزایش یابد.
میان مکالمات سران دو کشور درباره همکاری های عمیق تر و نتیجه گرا در جهات مختلف بحث شد و به همکاری نزدیک در اجرای پروژه راه اندازی راه آهن باکو- تفلیس- قارص که قرار است جزء برنامه های آینده این دو کشور باشد تاکید ویژه شد.

دو طرف مورد بحث ، بیشتر بر تعمیق همکاری های اقتصادی تاکید کردند و بیان کردند که برگزاری انجمن جاده ابریشم گرجستان یک زمینه موفق برای بحث در مورد افزایش حمل و نقل، تجارت و همکاری های اقتصادی خواهد بود.

در این جلسه مقامات شورای گرجستان و ترکیه برای همکاری راهبردی خود چندین توافقنامه مهم را از جمله ایجاد یک کمیسیون اقتصادی و تجاری مشترک بین گرجستان و ترکیه را امضا کردند.
امضای یک تفاهم نامه همکاری برای افزایش امنیت سایبری بین گرجستان و ترکیه و گسترش حمل نقل دریایی و ریلی میان این دو کشور هم جرء توافق نامه های مهم این نشست بود.
موفق باشید
تماس با ما برای اقامت در گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *