اخبار جدید گرجستان

دانشگاه بیرمنگام انگستان به کمک کشور گرجستان می آید

دانشگاه بیرمنگام

دانشگاه بیرمنگام انگلستان به منظور راه اندازی یک گروه تحقیقاتی جهت بهبود مراقبت های بهداشتی در خصوص بیماری های ریوی از موسسه جهانی تحقیقات بهداشتی (NIHR) سرمایه ای به ارزش ۲ میلیون پوند دریافت کرده است.

این گروه تحقیقاتی در دانشگاه بیرمنگام مستقر خواهد شد و توسط دکتر راشل اردن و پروفسور پیمان ادب مدیریت خواهد شد.
دکتر راشل اردن و پروفسور پیمان ادب باید به کمک یکدیگر ، در طی دو سال آینده روی چندین پروژه تحقیقاتی در زمینه ی یافتن راه های بهتر تشخیص زودهنگام و بهبود بیماری های مزمن ریوی (COPD) در چهار کشور جهان (گرجستان،مقدونیه،چین و برزیل) کار کنند.
COPD یک بیماری پیشرفته ریه می باشد که شامل آمفیزم و برونشیت مزمن می شود.
بیماریCOPD به طور عمده ناشی از سیگار کشیدن می باشد اما به ویژه در کشور های کمتر توسعه یافته ،قرار گرفتن در معرض الودگی هواو گاز های سمی در محل کار میتواند از جمله علل این بیماری باشد.
هیچ درمانی برای بیماری COPD وجود ندارد، اما می توان با قرار نگرفتن در معرض هوای نا سالم و سیگار نکشیدن علائم این بیماری را کاهش داد و کیفیت زندگی را بهبود بخشید.
پروفسور پیمان ادب ، استاد بهداشت عمومی دانشگاه بیرمنگام، میگوید” ما بسیار خوشحال هستیم که توانستیم این بودجه را تامین کنیم این بودجه ما را قادر می سازد که پروژه های تحقیقاتی در زمینه ی این بیماری را به سر انجام برسانیم که باعث می شود گام بزرگی در جهت یافتن راهی برای درمان این بیماری برداشته شود”.
دکتر راشل اردن، استاد ارشد بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی دانشگاه بیرمنگام، می گوید”این تحقیقات ادامه خواهد داشت تا موقعیت دانشگاه بیرمنگام را به عنوان صدمین دانشگاه برتر جهان تثبیت کند.
لرد اوهچنسسی، وزیر بهداشت کشور گرجستان میگوید: “این کمک مالی اجازه می دهد تا دانشگاه های ما تحقیق و تخصص خود را به عنوان یک رهبر در تحقیقات بهداشت جهانی تقویت کنند”.

موفق باشید

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *