اخبار جدید گرجستان, دانستنی های گرجستان

اطلاعات درباره گرجستان

اطلاعات درباره گرجستان

اطلاعات درباره گرجستان

اطلاعات درباره گرجستان

راهنمایی کلی درباره کشور گرجستان برای اشخاص تازه وارد به این کشور:

واحد پول گرجستان لاری می باشد.هر لاری معادل ۱۰۰ تتری می باشد و هر دلار تقریبا معادل ۲٫۵۳ لاری می باشد.قبل از مراجعه به صرافی به تابلو جلو در که ترخ را زده اند حتما دقت کنید که علامت % کارمزد نداشته باشد، و گرنه مجبور خواهید شد رقم بیشتری از نرخ رایج را پرداخت کنید.

 

اگر به هر عنوان قرار بود کاری برای شما انجام شود، تا زمان انجام کامل آن کار پولی پرداخت نکنید و هیچ برگه ای را امضاء نکنید و تا آن زمان ارائه هرگونه کپی مدارک خود و امضاء هر بر گه ای تا زمانی که کپی کارت اقامت او را نگرفته و کنترل نکرده اید خودداری کنید و در یک کلام تا زمانی که سر رشته امور را بدست نگرفته اید به کسی اعتماد نکنید.

 

اگر غریبه ای به زبان فارسی برای شما صحبت کرد. صرفا بر این اساس که همشهری شماست یا در مکان های دیگر دیدید اعتماد نکنید.این شگرد افراد کلاه بردار است که با حضور در مکانهای معتبر می خواهند جلب اعتماد کنند.

 

توصیه بسیار مهم : برای بستن هر نوع قرار داد یا هر نوع کسب و کاری، ثبت شرکت، شراکت سرمایه گذاری، اقامت کاری و دایم،… از قسمت کنسولی سفارت ایران درباره شرایط و قوانین و هویت شخص مورد نظر حتما سوال کنید و به راحتی به هر کسی صرفا به دلیل اینکه سالها در گرجستان بوده و به کلیه امور آشنا می باشد و یا حتی ظاهر قابل اعتمادی دارد، اعتماد نکنید.

 

زبان رسمی کشور گرجستان گرجی است ولی اکثریت مردم به زبان روسی تسلط کامل دارن، در قسمتهایی از شهر تفلیس مسلمانان ترک زبان نیز زندگی می کنند، ولی تعداد بسیار کمی زبان انگلیسی را صحبت می کنند.

 

برای اجاره خانه های روزانه به افراد حقیقی که به سراغ شما می آیند اعتماد نکنید.برای اجاره خانه روزانه فقط با افراد قابل اطمینان که در این مجله از آنها نام برده شده و یا شرکت های معتبر که قابل پیگیری می باشند مراجعه کنند.

کارت حمل و نقل

با خرید کارت مترو، شما می توانید از این کارت برای رفت و آمد با اتوبوس ۵۰ تتری و مارشوتکا(مینی بوس زرد رنگ) ۸۰ تتری، تله کابین و مونوریل نیز استفاده کنید. باید با راننده تاکسی هزینه و قیمت را تا مقصد طی کنید و بعد از رسیدن به مقصد به راننده پرداخت کنید.هزینه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر، بسته به راننده تاکسی حدودا بین ۲۰ تا ۲۵ لاری می باشد.

 

ساعت رسمی تفلیس نیم ساعت عقب تر از تهران است.

 

برای دیدار از کلیساها و مراکز مذهبی لباس مناسب بپوشید. خانم ها شال بر سر بگذارند و از دامن به جای شلوار استفاده کنند و آقایان از شلوار کوتاه استفاده نکنند.حدود ۸۴% گرجیها مسیحی ارتودکس و حدود ۱۰ % مسلمان هستند.اقلیت هایی از یهودیان هم در این کشور زندگی می کنند.

اطلاعات درباره گرجستان

برای کسب اطلاعات در مورد اقامت در گرجستان با کارشناسان ما در تماس باشید .

۰۰۹۹۵۳۲۲۲۳۸۵۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *