اخبار جدید گرجستان

مبارزه با خشونت در گرجستان و دستگیری مجرمان

مبارزه با خشونت در گرجستان

اعضای شورای اروپا موافقت نامه ای را برای مبارزه با خشونت در گرجستان و دستگیری مجرمان امضا کردند تا از این طریق بتوانند امنیت و آرامش بهتری را برای ساکن گرجستان تامین کنند.

این موافقت نامه در تاریخ ۲۰۱۷ ۱۹May در طول جلسه کمیته وزیران شورای اروپا برای  مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت خانگی به تصویب رسید.

طی این موافقت نامه ، کشور گرجستان جرء ۲۳ کشوری شد که خشونت علیه زنان را جرم می داند و به شدت با آن مبارزه می کند.

برنامه های شورای اروپا برای مبارزه با خشونت در گرجستان

اعضای شورای اروپا با تصویب قانون مبارزه با خشونت ، خود را موظف دانستند که با تلاش جدی از خشونت در گرجستان جلوگیری کرده و از قربانیان خشونت حمایت کنند.
از تصمیمات شورا برای جلوگیری از خشونت در سطح گرجستان ،می توان به اعطای اختیارات به پلیس برای دستگیری مجرمان ایحادخشونت و راه اندازی مراکز بحران برای رسیدگی به خشونت ها و حمایت از قربانیان اشاره کرد.

اعضای شورا اروپا در جلسه خود تعدادی از جرایم جدید را که قرار است برای جلوگیری از خشونت مورد مبارزه قرار بگیرند را مطرح کردند که این جرایم عبارتند از خشونت روانی و جسمی، خشونت جنسی و تجاوز، ازدواج اجباری، سقط جنین اجباری و عقیم سازی اجباری

لازم به ذکر است که قوانین تصویب شده در جلسه شورا برای مبارزه با خشونت در گرجستان به گونه ای است که مسائل”ناموسی” به عنوان توجیهی برای هر یک از جرم های ذکر شده در نظر گرفته نشده است.

به طور کلی قوانین مبارزه با خشونت در گرجستان توسط اعضای شورا به نحوی تصویب شده است که محافظ همه قربانیان خشونت در خانواده و یا در سطح کشور باشد که نه تنها زنان و دختران بلکه مردان و پسران هم از تمام خشونت های داخلی و خارجی در امان باشند.

یکی از مفاد مهم این موافقت نامه ایجاد یک گروه متخصص مستقل به عنوان مسئول نظارت بر اجرای قوانین مبارزه با خشونت در گرجستان است که تا حد زیادی جلوی خشونت گرفته شود و دولت بتواند امنیت و آرامش تمام را به ساکنان گرجستان هدیه کند.

موفق باشید.
تماس با ما برای اقامت در گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *