زندگی در گرجستان

سفر به گرجستان

Travel to Georgia )

در سطح شهر، مراکز تبدیل ارز به وفور وجود دارد و ارزهایی مانند یورو، دلار، پوند و روبل را می پذیرند.

دقت کنید که بعضی از صرافی ها کامزد دریافت می کنند .. روی تابلو درصد را می نویسند .

صرافی ایرانی نیز در گرجستان وجود دارد که می توانید در آنجا کارت بکشید با کارت های ایرانی و دلار یا لاری دریافت کنید .

برای تبدیل ارزهای خارجی معروف و رایج، محدودیتی در این کشور نیست و تفاوت چندانی میان بازار آزاد، بانک و صرافی های رسمی وجود ندارد.

حتی الامکان تبدیل ارز در مراکزی انجام شود که در مرکز شهر و معرض عموم واقع هستند و از تسعیر توسط افراد متفرقه و کسانی که صرافی ندارند، خودداری گردد.

ضمنا از همراه داشتن پول نقد زیاد خودداری کنید.

گرجستان کشوری بسیااااار امن است ، نگران دزدی نباشید ولی ممکن است پول را گم کنید .

به دلیل جریمه های بالا ،مثلا دزدی یک ساعت ۱۰۰ لاری ، سارغ به مدت ۲۵ سال به زندان میرود ، این امر باعث ایجاد امنیت بالا در کشور شده است .

در صورت بروز هر مشکلی کافی است با ۱۱۲ تماس بگیرید . ۱۱۲ شامل تمامی خدمات ضروری می باشد .

قوانین این کشور درخصوص حمل ، استفاده، خرید و فروش مواد مخدر، قرص های ترک اعتیاد، روان گردان و حتی داروهای کدئین دار ، سلاح گرم و سلاح سرد، به هر شکل و در هر میزان بسیار سخت گیرانه بوده و مجازات سنگین و جدی بدنبال دارد.

زندان های طویل المدت ۲۰ ساله و جریمه های بسیار سنگین در انتظار سوداگران و مصرف کنندگان مواد مخدر است.

آوردن هرگونه دارویی که در آن از ترکیبات کدئین دار استفاده شده باشد مانند استامینوفن کدئین دار، شربت اکسپکتورانت و داروهایی از این قبیل و آرامبخش های قوی که استفاده از آنها حتما نیازمند گواهی پزشک است ،

جرم محسوب شده و آورنده آن طبق قوانین گرجستان به زندان های طولانی و جریمه های سنگین مالی محکوم خواهد شد.

بارهای مسافرین پس از خروج از هواپیما و قبل از قرار گرفتن در ریل های متحرک مخصوص فرودگاه ؛ توسط دستگاههای اشعه ایکس و سگ های مخصوص کشف مواد مخدر بررسی می گردند.

این امر خارج از دید مسافرین انجام می گردد؛ لذا این توهم ایجاد نگردد که در فرودگاه تفلیس کنترلی بر بار همراه مسافر انجام نمی گیرد.

موقع خروج نیز همین اقدام تکرار می شود تا از خروج مواد ممنوعه جلوگیری شود. همچنین در کلیه مبادی ورودی و خروجی گرجستان دستگاههای مخصوص کشف مواد رادیو اکتیو نصب شده اند.

چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید، بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران( بندر باتومی)( واکه در تفلیس ) اطلاع دهند.

چنانچه زبان محلی را نمی دانید از امضای هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمایید.

حتما از مترجم های مسلط به زبان فارسی استفاده کنید ، در صورتی که نیاز به مترجم داشتید با ما در تماس باشید .

قرارداد ها را هم زمان هم به زبان انگلیسی و هم به گرجی منعقد کنید تا مجدد مجبور به پرداخت هزینه برای ترجمه قرارداد به زبان گرجی یا انگلیسی و ثبت در سازمان نباشید .

هزینه ترجمه هر قرارداد مابین ۴۰ تا ۷۰ لاری می باشد .

البته باید مطلع باشید که در خارج از کشور؛ قوانین و مقررات کشور متوقف فیه حاکمیت دارد و وظایف و اقدامات سفارت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی و حمایت از ایرانیان، به معنای نقض قوانین و مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

طبق اصلاحیه قانون اداری، اشخاص حقیقی، بابت آلودگی محیط زیست (در جاده ها، رودخانه ها، پارک ها، ورزشگاهها، پارکینگ ها، بازارها و سایر اماکن اجتماعی) و نقض مقررات نظافتی، ۲۰۰ لاری جریمه خواهند شد.

جریمه اشخاص حقوقی و مؤسسات و سازمانها نیز ۱۰۰۰ لاری تعیین شده است.

در صورت تکرار و نقض مجدد مقررات، اشخاص حقیقی ۵۰۰ لاری و اشخاص حقوقی ۳۰۰۰ لاری جریمه خواهند شد.نیروهای پلیس گرجستان ممکن است ، مدارک شناسائی جهانگردان خارجی را کنترل نماید.

بنابراین توصیه می شود همواره مدارک شناسائی خود (گذرنامه) را همراه داشته و ضمن مراقبت جدی از اسناد شناسائی خود با پلیس در چارچوب قانون همکاری نمایید.

داشتن تصویر گذرنامه در تلفن همراه هم می تواند کمک کند ، اما بهتر است اصل مدرک را به همراه داشته باشید .

کسب اقامت گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان را به ما بسپارید  

سرمایه گذاری در گرجستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *