مشاوره و سرمایه گذاری در گرجستان

مشاوره و سرمایه گذاری در گرجستان

شروع سرمایه گذاری در گرجستان در نوامبر سال ۲۰۱۰ بود که با لغو ویزا برای شهروندان ایرانی که قصد مسافرت به گرجستان را دارند،

شمار توریست های ایرانی در این کشور سه برابر شد. به طوری که در سال ۲۰۱۱ به ۶۰ هزار و در پنج ماهۀ اول سال ۲۰۱۲ به ۲۴۴ هزار نفر رسید.

سرمایه گذاران ایرانی سرمایه گذاریهای هنگفتی را در گرجستان , متحد نزدیک ایالات متحدۀ آمریکا در منطقه , صورت داده اند؛

کشوری که به تازگی از جنگ با روسیه فارغ شده است.

معرفی سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان

محمود داوری، یکی از سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان که مدت ۱۲ سال است در گرجستان زندگی می کند و سیتیزن شیپ(تابعیت) گرجی نیز گرفته است،

می گوید: موضوع تنها صنعت توریسم در این کشور نیست.

ایرانی ها در جستجوی مکانی امن برای سرمایه گذاری هستند و گرجستان کشوری است که بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی به آن چشم دوخته اند. این تاجر ایرانی می افزاید: ما می خواهیم از سرمایه گذاری در گرجستان برای سرمایه گذاران ایرانی، دوبی دوم بسازیم.
یکی دیگر از سرمایه گذاران ایرانی ساکن در گرجستان دربارۀ دلایل علاقۀ سرمایه گذاران ایرانی در کشور گرجستان می گوید: زمانی که طی سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ به گرجستان می آمدم، فضای سرمایه گذاری در گرجستان  چندان مساعد نبود،

فساد اقتصادی و ناآرامی در کشور گرجستان حکمفرما بود، اما بعد از انقلاب و روی کار آمدن ساکاشویلی فضا برای سرمایه گذاری در گرجستان  مساعدتر شد.

برای سرمایه گذاران ایرانی تضمین امنیت اقتصادی در اولویت قرار دارد و گرجستان با مزیت هایی همچون مالیات کم و قوانین مناسب اقتصادی،

فضای مساعدی را فراهم آورده است. از این رو ایرانی ها تمایل زیادی به سرمایه گذاری در گرجستان  در بخش های مختلفش دارند از کشاورزی، ساخت و ساز و توریسم گرفته تا صنایع غذایی؛

و حتی بسیاری از آنها اقدام به خرید هکتارها زمین در شهرهای مختلف مارنولی،کاختی، باتومی و سایر شهرها کرده اند.
این سرمایه گذار ایرانی در پاسخ به این سوال که: “طی سالهای اخیر چه عاملی سبب افزایش سرمایه گذاری در گرجستان  از سوی سرمایه گذاران ایرانی در گرجستان شده است؟”

می گوید:

یکی از دلایل این مسئله برداشته شدن ویزاست و می افزاید: تا زمانی که برای سفر به گرجستان ویزا لازم بود، سرمایه گذارانِ کمی به این کشور می آمدند، مدتی می ماندند و بعد از پایان مدت ویزا به ایران باز می گشتند.

اما بعد از این تغییرات، من هر روز تعداد بیشماری ایمیل دریافت می کنم که در آن متقاضیان زیادی خواهان دریافت اطلاعات برای سرمایه گذاری در گرجستان هستند.

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران خواهان سرمایه گذاری در گرجستان در بخش های مختلف اعم از خرید زمین، هتل و خانه در آژارا، کوبولتی و تفلیس و همچنین خرید زمینهای کشاورزی در مناطق مختلف هستند.

به خصوص از زمانی که پروژۀ شهرک لازیکا آغاز شده است، تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در این پروژه از خود نشان داده اند

و من مطمئن هستم که ساخت و سازها در این پروژه تعداد زیادی سرمایه گذار و همچنین و پولهای زیادی را به این سمت خواهد کشاند.

 

مزایای رقابتی کشور گرجستان برای انجام سرمایه گذاری در گرجستان

 

  • نیروی کار ۱٫۹ میلیون نفری گرجستان تحصیل کرده هستند ( ۳۰٫۸ دارای مدارک دانشگاهی هستند )
  • میانگین حقوق ماهیانه آنان کمتر از میانگین اروپایی است ( ۳۴۶ دلار آمریکا در سال ۲۰۱۰ )
  • ۵۰٫۴ درصد جمعیت بیکار آن ( ۱۶۹۱۰۰ نفر ) بین ۲۰ تا ۳۴ سال سن دارند .
  • گرجستان از سال ۲۰۰۰ عضو سازمان تجارت جهانی است .تعرفه های پایین ترخیص گمرکی دارد.گمرک مرزی کار آمدی دارد.رژیمهای تجارت ترجیحی با اروپا و آمریکا دارد همچنین رژیم تجارت آزاد با کشور ترکیه و کشورهای مستقل المنافع دارد.این کشور هیچ محدودیت تجاری با هیچ کشوری ندارد.
  • زیر ساختهای تجاری گرجستان بسیار خوب است .یک شبکه سراسری پویا از راه آهن و راهها و بنادر و فرودگاهها دارد.
  • رشد سرمایه گذاری خارجی در گرجستان از سال ۲۰۰۳ به بعد در نتیجه انجام اصلاحات در مرزها برای سهولت بیشتر مبادلات مرزی و کاستن هزینه های آن ، رشد فزاینده ای را تجربه کرده است .
  • کشور گرجستان کیفیت بالایی از زندگی را به ساکنین خود ارائه می دهد .محیط زیست پاکیزه ای دارد که نتیجه تمرکز دولت آن بر استفاده از انرژیهای سبز و تولید غذاهای ارگانیک است.
  • مالیات کم
  • سیاست تجارت آزاد
  • رشد اقتصادی پایدار

برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در گرجستان با کارشناسان ما در تماس باشید .

اقامت گرجستان

کار در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *