اخبار جدید گرجستان

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با رئیس پارلمان گرجستان

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با رئیس پارلمان گرجستان

در ابتدای این دیدار، بیگی، یکصدمین سالگرد تاسیس پارلمان گرجستان را تبریک گفت و اظهار داشت، ایران و گرجستان دارای سرنوشت مشترک در منطقه هستند.

وی با بیان اینکه حجم روابط اقتصادی موجود شایسته روابط حسنه دو کشور نیست و با کمال مطلوب فاصله دارد، افزود: افزایش حجم روابط نیازمند اراده دو طرف می باشد. ما از توسعه عرصه های جدید روابط به ویژه در حوزه علم و آموزش استقبال می کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با اشاره به مشکل اخیر به وجود آمده در رابطه با تمدید مجوز هواپیمایی ایران ایر در گرجستان، گفت: گاهی اتفاقاتی می افتد که احساس می کنیم اراده کشور ثالثی بر تصمیمات دولت گرجستان تاثیر گذار است. از اتفاقاتی که برای هواپیمایی ایران ایر در گرجستان رخ داده، گله مندیم و برای ما این موضوع، قابل پذیرش نیست.

بیگی همچنین با اشاره به حضور ایرانیان در گرجستان تاکید کرد سرمایه گذاران ایرانی می توانند در گرجستان حضور داشته باشند به شرطی که مسائلی از قبیل تحریم ها یا اراده کشورهای ثالث مانع از حضور آنها نشود.

وی افزود: برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند توافقات پایه از جمله انتقال محکومان و استرداد مجرمان هستیم. مشکلاتی نیز در حوزه مراوات مالی ایران و گرجستان وجود دارد که باید حل شود.

کوباخیدزه، رئیس پارلمان گرجستان نیز ضمن خوشامد گویی به هیات گروه دوستی پارلمانی ایران، گفت برای گرجستان، توسعه روابط با ایران در همه حوزه ها به ویژه علم و آموزش، حائز اهمیت است و این چنین سفرهایی به توسعه روابط دوجانبه کمک بسیاری می کند. نمایندگان مجلس می توانند نقش مثبتی در توسعه روابط داشته باشند.

وی افزود: کانال های گفت و گو بین ایران و گرجستان برای رایزنی های سیاسی و حل مشکلات برقرار است. پیدا کردن راه حل مشکلات بر عهده دولت است اما پارلمان هم نظارت خواهد کرد.

رئیس پارلمان گرجستان تاکید کرد برای رفع مشکلات مالی با ایران با مقامات دولت در ارتباط هستیم. هدف ایران و گرجستان توسعه روابط اقتصادی و سیاسی است که برای امنیت منطقه نیز سود مند است.

صبح امروز نیز رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با همتای گرجی خود در پارلمان گرجستان دیدار و پیرامون توسعه روابط همه جانبه به ویژه در حوزه اقتصاد و پارلمان گفت و گو کردند.

1 دیدگاه در “دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران با رئیس پارلمان گرجستان

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *