اخبار جدید گرجستان, دانستنی های گرجستان

گردشگری در گرجستان

گردشگری در گرجستان

گردشگری در گرجستان

آمار گردشگری در  گرجستان در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۷

آقای گیورگی چوگووادزه رئیس اداره ملی توریسم گرجستان طبق داده های به دست آمده آمار گردشگران گرجستان را در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۷  اعلام نمودند.

براساس گفته های ایشان از ماه ژانویه تا نوامبر سالجاری ۶ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۳۲ مسافر بین المللی به گرجستان سفر کرده اند که در قیاس با سال قبل با ۱۸/۴ درصد افزایش همراه بوده است.

طبق گفته های وی شمار گردشگرانی که در مدت مذکور بیش از ۲۴ ساعت در گرجستان مانده اند به ۳ میلیون و  ۲۴۳ هزار و ۹۶۳ هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ رشد ۲۷/۶ درصدی داشته است.

بیشترین بازدیدکنندگان از گرجستان از کشور‌های آذربایجان (٪۱۰٫۹ +)، ارمنستان (٪۱۴٫۹ +)، ترکیه

%)۳٫۲ -)  ، روسیه (٪۳۳٫۴ +)  و ایران (٪۱۲۱٫۱+)  بوده اند.

همچنین گرجستان شاهد افزایش شمار مسافران از کشورهای اروپایی :

بریتانیا (٪۳۹٫۷+)،   اتریش ( ٪۳۵٫۶+)،  هلند  (٪۳۲٫۷+)،   اسپانیا (٪۳۰٫۵+)،    فرانسه (٪۲۹٫۷+)،              آلمان (٪۲۷٫۴+)

و کشورهای دیگری مثل:  اردن (٪۳۲۷٫۲+)، عربستان سعودی  (٪۱۶۵٫۷+)، کویت ( ٪۱۵۲٫۴+)، هند (٪۶۶٫۶+) ، چین (٪۵۳٫۲+) و .. بوده است.

در ادامه آقای چوگووادزه آمار گردشگران از گرجستان را در ماه نوامبر ارائه داده اند که بر طبق گزارش وی در ماه نوامبر شمار گردشگران به  ۵۲۴ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۴/۱ درصد رشد داشته است.

شمار توریست های بین المللی که در این ماه در گرجستان بیش از ۲۴ ساعت مانده اند به ۲۰۱  هزار و ۵۶ نفر رسیده است که در قیاس با سال قبل ۲۱/۸ درصد افزایش یافته است.

در ماه نوامبر بیشترین توریست ها از کشور های ارمنستان (٪۷٫۲+)، آذربایجان (٪۱۱٫۲+)، ترکیه (٪۶٫۸+)، روسیه (٪۳۵٫۲+) و ایران (٪۹۲٫۵+) وارد گرجستان شده اند.

به نقل از رئیس اداره ملی توریسم گرجستان طبق داده های نیمه دوم سالجاری درآمد گرجستان از بخش توریسم ۶۵۸ میلیون ۷۰۰ هزار دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۶ با ۲۷/۸ درصد رشد همراه بوده است.

علاوه بر آن براساس داده ها از مدت ماه ژانویه تا اکتبر پرداخت گردشگران با کارت‌های بانکی بین المللی به یک میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۹۸۹ دلار رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۶ با افزایش۳۳/۲ درصد همراه بوده است.

 

برای کسب اطلاعات در مورد اقامت در گرجستان با کارشناسان ما در تماس باشید .

۰۰۹۹۵۳۲۲۲۳۸۵۳۸

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *