اخبار جدید گرجستان

ویزای شینگن را با داشتن کارت اقامت گرجستان دریافت کنید

ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن سندی است که برای سفر به کشورهای اروپایی عضو شینگن است که از جانب مقامات مربوطه برای شخص متقاضی صادر می شود.
شما میتوانید با داشتن ویزای شینگن اروپا به تمامی کشورهای عضو شینگن بدون داشتن ویزای آن کشور ، سفر نمایید.

کشورهای  اتحادیه اروپا را نباید با کشورهای محدوده شینگن اشتباه نمود. برای مثال نروژ و ایسلند بخشی از شینگن هستند اما جزء اتحادیه اروپا نیستند. یا مثلا انگلستان و ایرلند عضو اتحادیه اروپا هستند اما جزء محدوده شنگن نیستند.

به همین دلیل ویزا (روادید) انگلستان و ایرلند جهت ورود به کشورهای عضو شینگن بی اعتبار است و ساکنین و اتباع انگلستان و ایرلند باید به هنگام ورود و خروج از کشورهای عضو شینگن باید مورد کنترل مرزی قرار بگیرند.

ویزای شینگن

دریافت ویزای شینگن برای افراد مقیم گرجستان

کشور گرجستان هم به از کشورهایی است که در سال ۲۰۱۷ با پیوستن به اتحادیه اروپا عضو کشورهای شینگن محسوب می شود.

در ۲۸ مارس سال ۲۰۱۷ قانونی تصویب شد که شهروندان گرجستان که دارای گذرنامه های بیومتریک هستند، می توانند برای یک دوره ۹۰ روزه در هر دوره ۱۸۰ روزه برای اهداف غیر از کار، به منطقه شنگن بدون ویزا سفر کنند.

کشورهای عضو شینگن ۲۶ کشور بودند که با پیوستن گرجستان به شینگن ۲۷ کشور شدند که افراد مقیم در این کشورها  می توانند بدون داشتن ویزا به این ۲۷ کشور سفر کنند.

کشورهای عضو شینگن عبارتند از اتریش ، بلژیک ، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی، فنلاند، فرانسه ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایتالیا، لتونی،لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند، لهستان ، پرتغال ، رومانی ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، کرواسی و گرجستان که دز سال ۲۰۱۷ عضو آن شد.

بسیاری از ایرانیان رویای سفر به اروپا را در سر دارند. برای سفر به کشورهای اروپایی اخذ ویزا الزامی است. برای گرفتن ویزای اتحادیه اروپا بهتر است از طریق محدوده شینگن اقدام کنید.

ایرانیانی که دارای کارت اقامت گرجستان هستند می توانند ویزای شینگن را دریافت کنند و با استفاده از آن به همه کشورهای عضو محدوده شینگن سفر کنند.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *