مصرف سیگار در گرجستان

پارلمانی برای کنترل مصرف سیگار در گرجستان تشکیل شد تا با برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح بتواند مصرف سیگار در بین ساکنان گرجستان را با محدودیت مواجه کند که این موضوع نشان دهنده اهمیت دولت گرجستان به سلامت ساکنان این کشور است.

از ۱۵۰ نفر عضو پارلمان  تنها ۸۵ نفر به قانون نظارت بر افزایش مصرف سیگار در گرجستان رای دادند که این قانون در  ۲۷ اردیبهشت ماه (۱۷May) به تصویب رسید.

انتظار می رود با اجرای دقیق برنامه های قانون کنترل مصرف سیگار توسط اعضای پارلمان تا تاریخ ۱May  ۲۰۱۸  مصرف سیگار از جمله سیگار الکترونیکی  در تمام مناطق محصور در خشکی به جز خانه ها، کلینیک های روانپزشکی، مرکز زندان ها و قمار ممنوع شود.

برنامه های کنترل مصرف سیگار در گرجستان

یکی از برنامه های اعضای پارلمان برای کنترل افزایش مصرف سیگار در گرجستان این است که فروش بسته های سیگار در فروشگاه ها و مغازه های فروش مواد غذایی مجاز نباشد و ممنوع اعلام شود.

اعضای پارلمان گرجستان در نظر دارند برای اجرای بهتر قانون نظارت بر مصرف سیگار از تاریخ ۱May  ۲۰۱۸ جلوی تمام تبلیغات فروش سیگار و محصولات همراه با توتون و تنباکو را بگیرند و همچنین اجرای تبلیغات ضددخانیات را در رسانه ها و در سطح شهرهای گرجستان آغاز کنند.

این پارلمان با بررسی داده های آماری در سطح گرجستان به مردم هشدار داد که خطرات ناشی از مصرف دخانیات در بین ساکنان گرجستان از ۳۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی برنامه های این پارلمان به این صورت است که در ابتدا ممنوعیت مصرف سیگار در اماکن عمومی را از ۱ سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز کند و طبق  لایحه قبلی ممنوعیت سیگار کشیدن در تمام ساختمان به جز خانه ها و زندان پیش بینی می شود.

طبق بررسی های آماری در سطح کشور گرجستان در حال حاضر، حدود ۱٫۵ میلیون گرجی سیگاری فعال هستند، در میان آنها ۱۵ درصد کمتر از سن قانونی هستند.

بررسی های آماری نشان داد با اینکه کشیدن سیگار در بیمارستان ها و مدارس گرجستان ممنوع است اما با این حال حدود ۳۵ درصد از جمعیت افزاد سیگاری از زنان و کودکان هستند.

نمایندگان مجلس گرجستان اعلام کردند که امیدواریم  پس از به اجرا درآوردن قانون کنترل مصرف سیگار ، تعداد افراد سیگاری در سطح کشور کاهش یابد.

موفق باشید.

ارتباط با ما برای اقامت در گرجستان

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *