عملیات تروریستی تفلیس

عملیات تروریستی تفلیس

عملیات تروریستی تفلیس

شرح کامل خبر از عملیات تروریستی تفلیس

عملیات تروریستی که در تاریخ ۲۲ نوامبر در یکی از خیابان های شهر تفلیس (گابریل سالوسی) به وقوع پیوست با حضور پلیس های شهر تفلیس گرجستان پس از تقریبا ۲۰ ساعت مقاومت تروریستها در بعدازظهر به پایان رسید.

عملیات به صورتی بود که مظنونین به سوی نیروهای پلیس تیر اندازی میکردند.

آتش سوزی که در ساختمان به دلیل تیراندازی و انفجارایجاد شده بود خاموش شد اما آتش نشانان در صحنه باقی ماندن و تیپ های اضطراری نیز در صحنه حضور داشتند.

مردم با کمک پلیس از آپارتمان خارج شدند. افسران پلیس در ورودی های ساختمان ایستاده اند و به مردم کمک کردند تا آنها با خیال راحت از ساختمان خارج شوند.

این عملیات  تروریستی  توسط ۴ نفر تروریست انجام شد. در در طی حمله ضدتروریستی پلیس گرجستان ۳ نفر آنها کشته و یک نفر دستگیرشد.

که بر اساس اطلاعات دفتر دادستانی گرجستان، تابعیت متهم حمله تروریستی شهروند روسیه مشخص شده است، وی در سازمانهای خارجی تروریستی عضو بوده است.بر اساس یکی از مواد قانون کیفری گرجستان متهم به ۱۰ تا ۱۷ سال حبس محکوم میگردد.

همچنین ۵ تن از نیروی پلیس زخمی شدند که ۱ نفر آنها جان باخت و بهمین دلیل مراسم تشیع جنازه برای این افسر در تفلیس با حضور جمع کثیری از مردم و مقامات ارشد دولتی در کلیسای جامع سنت جورج برگزار گردید.

پس از مراسم تشییع جنازه Goloshvili در گورستان Mukhadgverdi برادر به خاک سپرده شد.

 

شایعات حمله داعش به گرجستان

شایعات مربوط به این حمله تروریستی بسیار زیاد بود که اکثرا این عملیات را به داعش نسبت میدادند ولی با نپذیرفتن این عملیات از سمت داعش و بررسی پلیس گرجستان از فرد متهم متوجه این موضوع دیگری شدند.

فرد متهم به نام داویت بورچاشویلی به اتهام عضویت در سازمانهای تروریستی دستگیر شد.

در پی اطلاعیه سازمان اطلاعات و امنیت ، ویدئویی در یوتیوب منتشر شد که بورچاشویلی را با لباس نظامی و مسلح سوار بر یک خودرو همراه چند نفر مسلح دیگر نشان میدهد و یا در ویدئویی دیگر وی در مراسم یادبود یکی از کشته شدگان گروه های تروریستی شرکت کرده است.

خانواده بورچاشویلی هرگونه ارتباط وی با گروه های تروریستی در سوریه و عراق را تکذیب کرده و گفته اند که وی از یک سال پیش برای کار در ترکیه بوده است.

ولی همچنان سازمان اطلاعات و امنیت گرجستان در حال بررسی روند پرونده میباشد.

 

عملیات تروریستی تفلیس

برای کسب اطلاعات در مورد اقامت در گرجستان با کارشناسان ما در تماس باشید .

۰۰۹۹۵۳۲۲۲۳۸۵۳۸

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *