اخبار جدید گرجستان

توضیحات تکمیلی تغییر قوانین اقامت در گرجستان

توضیحات تکمیلی تغییر قوانین اقامت در گرجستان

توضیحات تکمیلی تغییر قوانین اقامت در گرجستان

گرفتن اقامت برای خارجی ها در حال سخت شدن می باشد…
به گزارش جورجین ژورنال، قانونگذاران قصد دارند قانون را تغییر دهند و پیش نویس قانون جدید تهیه شده است.

پیش نویس قانون، مقدار سرمایه گذاری اولیه را به مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ دلار افزایش می دهد و قیمت خرید املاک و مستغلات به ۱۰۰،۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این، اگر یک خارجی در گرجستان سرمایه گذاری کند، آنها مجوز اقامت دائم را دریافت نخواهند کرد – اقامت آنها پس از ۵ سال منقضی خواهد شد و تنها درصورتی اقامت پس از آن ادامه خواهد یافت که آنها همچنان در گرجستان سرمایه گذاری کنند. در آن زمان آنها می توانند مجوز اقامت دائم خود را دریافت کنند.

شهروندان ۹۵ کشور می توانند بدون یک ویزا به مدت یکسال در گرجستان بمانند و فردی به عنوان مهاجر در نظر گرفته می شود که در ۱۲ ماه گذشته ۱۸۳ روز در گرجستان اقامت داشته باشد و ۱۸۳ روز در کشورهای دیگر گذرانده باشد.

بر اساس این تعریف، در سال ۲۰۱۶، ۹۰۲۲۸ مهاجر در گرجستان وجود داشت. بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، ۳۴۰۲۴ ملک و مستغلات برای شهروندان خارجی ثبت شده است.

ملیت هایی که املاک و مستغلات در گرجستان خریداری کرده ان، ۵۳٪ آنها روس ها هستند و اولین جایگاه را اشغال نموده اند. پس از آن شهروندان اوکراین، ارمنستان، آذربایجان و اسرائیل می باشند. بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶، به ۷۰۵۰۸ خارجی مجوز اقامت اعطا شده است. در سال ۲۰۱۷ تعداد آنها به دلیل ساده شدن حق اقامت در گرجستان بدون نیاز به ویزا، کاهش یافته است.

شهروندان آذربایجان در میان کسانی که مجوز اقامت را دریافت کرده اند، مقام اول را دارند. سپس روسیه، ترکیه، ارمنستان، اوکراین، هند، چین و ایران می باشند.
بیشترین مجوز اقامت کار به شهروندان ترکیه، هند، چین، اوکراین و ایران اعطا شده است. مجوز اقامت دائم بیشتر به شهروندان آذربایجان، روسیه، ارمنستان، اوکراین و ترکیه داده شده است.

مجوز اقامت تحصیلی بیشتر به شهروندان هند، عراق، نیجریه، آذربایجان و ترکیه داده شده است. در ارتباط با مجوز اقامت فامیلی، این مجوز بیشتر به شهروندان آذربایجان، روسیه، ارمنستان، اوکراین و ترکیه داده شده است.

بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ فقط ۹،۴۰۸ درخواست، رد شده اند. این حدود ۱۲٪ از تعداد کل درخواست ها است.
یکی از مطرح کنندگان این پیش نویس قانون اساسی و یکی از قانونگذاران، ایلیا تسولایا می گوید که این اقدام پس از وقوع یک اتفاق رخ داده است، هنگامی که مشخص شد که یک واحد آپارتمان توسط ۱۰ یا ۱۵ عضو یک خانواده خارجی برای گرفتن مجوز اقامت دائم (البته با تقلب)، مورد استفاده قرار گرفته است. یک خارجی می توانست با خرید یک خانه مجوز اقامت خود را دریافت کند و سپس آن را مجددا به نام خانواده دیگری ثبت کند و مجوز اقامت دیگری دریافت کند. بنابراین ایده پیش نویس قانون این است که از چنین حوادثی جلوگیری شود و مانع تقلب خارجی ها شود. وی می گوید که اگر یک ملک را خریداری کند و آن را به شخص دیگری منتقل کند، مجوز اقامت خود را به طور خودکار از دست خواهد داد.

سوسو آرچاوادزه، یکی دیگر از طراحان پیش نویس قانون، بر این می افزاید که یک دولت باید از حقوق شهروندان و کارآفرینانش دفاع کند و این نباید به عنوان یک عمل جنایتکارانه محسوب شود، بلکه به عنوان محافظت از منافع بازار ملک می باشد.

توضیحات تکمیلی تغییر قوانین اقامت در گرجستان

 

تماس با ما از ایران

۰۲۱-۹۵۱۱۹۹۵۰

تماس در تلگرام :   @cogeorgia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *