تسهیل تردد ایرانیان به گرجستان

تسهیل تردد ایرانیان به گرجستان

تسهیل تردد ایرانیان به گرجستان – چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان روز چهارشنبه (۱ اسفندماه ۱۳۹۷) در تفلیس برگزار شد.

چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان به ریاست محمدی، مدیر کل کنسولی وزارت خارجه ایران و تاباتادزه، مدیر کل کنسولی وزارت خارجه گرجستان در محل وزارت خارجه گرجستان برگزار گردید.

موضوعات مهم نشست کمیسیون

در این نشست طرفین ضمن بحث در خصوص موضوعات دوجانبه کنسولی بر لزوم حسن اجرای موافقت نامه لغو روادید بین ایران و گرجستان به ویژه تسهیل تردد شهروندان ایرانی به گرجستان (در مرزهای گرجستان) و رسیدگی به امور مرتبط با مشکلات ایرانیان مقیم ، تاکید کردند.

تسریع در اطلاع رسانی اتباع زندانی به سفارت خانه های دو کشور بررسی روند توافق در خصوص امضای موافقت نامه های انتقال محکومان، معاضدت قضایی در امور کیفری و مدنی و استرداد مجرمان پرداختند.

همچنین توسعه همکاری میان پلیس دو کشور در حوزه های مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و بررسی امضای تفاهم نامه های امنیتی و انتظامی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

بازدید از مرزها

بازدید از حوزه کنسولی استان آجارا و دیدار با مقامات محلی و ایرانیان مقیم باتومی از دیگر برنامه های سفر هیات کنسولی کشورمان به گرجستان بود.

همچنین به منظور اطلاع و بررسی چگونگی روند اقدامات ماموران مرزی و گمرکی گرجستان ، از مرزهای زمینی سارپی (گرجستان و ترکیه) و ساداخلو (گرجستان و ارمنستان) بازدید کردند.

سپس با مسئولان مرزی و گمرکی حاضر در محل در خصوص امور مرتبط با  تسهیل تردد ایرانیان به گرجستان و برخی مشکلات ترددی اتباع ایرانی در هنگام عبور از مرزهای این کشور گفتگو و تبادل نظر گردید.

تسهیل تردد ایرانیان به گرجستان

اخبار دانستنیهای گرجستان را در کانال تلگرام کوجورجیا دنبال کنید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

مطالب مرتبط  با تسهیل تردد ایرانیان به گرجستان:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *