مقابله با آلودگی در گرجستان

در ماه آوریل بازرسانی خیابانی برای مقابله با آلودگی در گرجستان  از طرف دولت مسئول شدند تا افرادی که به محیط زیست آسیب می زنند را جریمه کنند که اجرای این برنامه نشان دهنده اهمیت دولت گرجستان به پاکیزگی محیط زیست است.

بازرسان خیابانی شرکت Tbilservice Group که  مسئول مدیریت پسماند و زباله ها در پایتخت هستند  از روز ۲۰ آوریل ۹۲۶ نفر را جریمه کردند که ۳۸۴ نفر از جریمه شدگان از شهروندان  خارجی بودند که برای آلوده کردن تفلیس جریمه شدند.

در کل، ۸۸۲ نفر و ۴۴ واحد  توسط بازرسان در تفلیس برای مقابله با آلودگی در گرجستان جریمه شده اند که مبلغ کل جریمه به ۱۰۶٫۸۲۰ ژل رسید.

لاری واحد پول گرجستان بوده وهر ۲٫۴۲ لاری با علامت اختصاری gel با یک دلار معامله می شود.

بخش اصلی پروتکل های مجازات، که توسط بازرسان اجرا می شود بر اساس آلودگی محیط زیست توسط ضایعات خانگی است که  فقط ۱۵ شرکت ساختمانی برای آسیب زدن به محیط زیست جریمه شده اند.

بازرسان خیابانی در آوریل ۲۰۱۷ برای مقابله با آلودگی در گرجستان در خیابان های تفلیس ظاهر شدند. برای دو هفته اول، آنها فقط شهروندان را از قانون مطلع کردند و به آنها هشدار دادند که قانون را نقض نکنند همچنین پیشنهاد کردند که آنها باید برای دفع زباله های خود آنها را جمع آوری کنند و در سطل آشغال بریزند.

بازرسان پس از دو هفته اطلاع رسانی و هشدار برای مقابله با آلودگی در گرجستان ، جریمه کردن افراد متخلف قانون را  آغاز کردند.

نرخ جریمه برای مقابله با آلودگی در گرجستان

۱- افراد اجازه آوردن حیوان های خانگی به خیابان های شهر را ندارند و افراد با آوردن حیوان های خانگی در خیابان ۵۰ ژل جریمه می شوند.

۲- افراد برای برای رها کردن مقدار ۲ کیلوگرم باید مبلغ ۸۰ ژل جریمه شوند در حالیکه برای رهاکردن زباله بیش از ۲ کیلوگرم  باید مبلغ ۱۵۰ ژل را برای جریمه بپردازند .

۳- مقدار جریمه برای پرتاب کردن زباله ۲ کیلوگرم از یک پنجره یا بالکن ۱۰۰ ژل است و برای پرتاب کردن بیش از ۲ کیلوگرم زباله ها از پنجره مقدار  جریمه تا ۵۰۰ ژل افزایش می یابد.

۴- مبلغ  جریمه برای رها کردن پنج عدد چرخ ماشین در خیابان ۱۵۰ ژل است و برای رها کردن چرخ های بیشتر نقض کنندگان قانون باید مبلغ ۵۰۰ ژل جریمه را پرداخت کنند.

۵- افرادی که زباله های خطرناک را دفن می کنند باید یک جریمه ۴۰۰ دلاری را پرداخت کنند، در حالی که اشخاص حقوقی برای این تخلفات باید جریمه ۱۰۰۰ ژل را بپردازند.

موفق باشید.

تماس با ما برای گرفتن اقامت در گرجستان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *