تفاهم نامه مهم گرجستان و ایران

تفاهم نامه مهم گرجستان و ایران : “علی ربیعی وزیر تعاون كارورفاه اجتماعی”درپايان ششمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران وگرجستان با”گیورگی گاخاریا وزیراقتصاد وتوسعه پایدارگرجستان” تفاهم نامه همکاری امضاء کرد…????????

شرح تفاهم نامه ششمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري اقتصاد ايران و گرجستان:

تفاهم نامه ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و گرجستان حاوی 16 ماده و شامل همکاری دو کشور

در حوزه های نفت و گاز ، پتروشیمی ، انرژی ، تجارت ، سرمایه گذاری، حمل و نقل ترکیبی از جمله جاده ای ، ریلی ، هوایی ، دریایی ، ارتباطات و فن آوری ، گردشگری ، کشاوزی ، کار ، بهداشت ، استاندارد ، شهرداری ، آموزش و پرورش و فرهنگ است .

علی ربیعی پس از امضای تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت :تسهیل در امور بانکی یکی از مواد این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد با توجه به فراوانی منابع آب در گرجستان و زمین های حاصلخیز ، موادی از تفاهم نامه به همکاری در این زمینه اختصاص یافته ، همچنین ایران نیز در زمینه انتقال دانش فنی در حوزه آبخیزداری و شیلات می تواند به گرجستان کمک کند.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان افزود: در این تفاهم نامه ، مسائل آموزشی و همکاری در این زمینه نیز مورد توجه قرار گرفته است .

ربیعی افزود: ایران در صنعت ساختمان و چینی ظرفیت های مناسبی دارد که برای طرف گرجستانی حائز اهمیت است .

وی تاکید کرد که گردشگری بین دو کشور نباید یک طرفه باشد و مذاکراتی در مورد گردشگری سلامت و ظرفیت های زیادی که در ایران وجود دارد انجام گرفت .

ربیعی همچنین وجود ظرفیت های خوب برای همکاری دو کشور در عرصه های ورزشی ، تامین اجتماعی از جمله داروسازی و نیز در بخش فرهنگی را مورد اشاره قرار داد .

گئورگی کاخاریا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان و رییس گرجستانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز در مورد این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت :

همکاری ایران و گرجستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت از مهمترین موضوعات تفاهم نامه بود و همکاری دو کشور در این زمینه به معنی اتصال خلیج فارس به دریای سیاه و اروپا است که می تواند خدمات ارزنده ای در عرصه بین المللی داشته باشد.

وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان ، همچنین تجربه بزرگ ایران در بخش کشاورزی ، شیلات ،نفت و گاز را مورد اشاره قرار داد و علاقمندی کشورش برای بهر ه مندی از این تجربیات را اعلام کرد.

وی افزود: مطمئن هستم تمام تلاشهای ما نتیجه مثبت برای دوملت ایران و گرجستان خواهد داشت .

ميزان سرمايه گذاري ايرانيان در گرجستان نيز با ٦٧٥ درصد افزايش به ١/٥ ميليون دلار رسيد…

????????????

کانال گرجستان 

کانال تگرام اقامت گرجستان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *