کریسمس در گرجستان

کریسمس در گرجستان

کریسمس در گرجستان – این روزها، وقتی از خیابان های تفلیس و شهرهای دیگر گرجستان گذر می کنید، متوجه خواهید شد که به دیدنی های شهر، علاوه بر جاذبه های تاریخی و ساختمان های مدرن، زیبایی های دیگری نیز اضافه شده که نوید بخش یک آغاز است.

همه ساله با نزدیک شدن سال نو میلادی و جشن کریسمس در گرجستان ، خیابان ها، معابر و میدان های شهرهای مختلف گرجستان با درختان تژئین شده کریسمس، هزاران چراغ و فرشتگان درخشان آراسته می شوند که جلوه و شکوه خاصی به این کشور می بخشند.

 

کریسمس در گرجستان

کریسمس در گرجستان

علیرغم اینکه در این زمان کریسمس در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای مسیحی پر اهمیت می شود، مردم کشور گرجستان اصلی ترین جشن هایشان را در روز سال نو روزی به نام روز شانس برگزار می کنند که در دوم ژانویه است و مردم این کشور بر این اعتقادند که این روز تعیین کننده است و مشخص می کند که شما بقیه ی  سال را چطور می گذرانید.

یکی از قوم شناسان شناخته شده ی کشور گرجستان می گوید این که جشن های سال نوی میلادی با چه آداب و رسومی برگزار شوند، بستگی به منطقه ای دارد که در آن هستید.

برای مثال اگر به غرب گرجستان بروید، مردم به سال نو کالاندا می گویند، اگر به منطقه های کوهستانی بروید می بینید که مردم به آن زومخا می گویند و…

اما بدون شک در هر منطقه ای که باشید، یکی از اصلی ترین المان های کریسمس همان درخت تزیین شده ی کریسمس است که در زبان گرجی به آن چیچیلاکی می گویند.

مراسم سال نو در گرجستان

سنت های بسیار جالبی در شب سال نو در گرجستان برگزار می شود که از میان آن ها می توان به همان چیچیلاکی اشاره کرد که همان درخت کریسمس است که مخصوص همین کشور است و در جای دیگری از دنیا دیده نمی شود.

جالب است بدانید که گرجی ها در آخر این درخت را می سوزانند چرا که عقیده دارند با سوختن آن تمام مشکلات از بین می روند و می توان شروعی عالی برای سال جدید داشت.

کریسمس-در-گرجستان

کریسمس-در-گرجستان

یکی از مراسم هایی که در این شب برگزار می شود مراسم آوردن انواع و اقسام میوه ها و شیرینی های گرجی است که توسط بزرگ خانواده آورده می شود و یکی از اصلی ترین این شیرینی ها که بر سر همه ی میزها در گرجستان دیده می شود شیرینی ای به نام Gozinaki است.

در بعضی از بخش های گرجستان مثلا در منطقه ی Svaneti، مردم درختی می آورند و تنه ی آن را به سمت زمین خم می کنند تا حالت کمان بگیرد، آن ها این درخت را تزیین می کنند درختی که برایشان نشانه هایی از درخت زندگی و باروری است.

یکی دیگر از سنت های جالب سال نو در گرجستان در شرق این کشور اتفاق می افتد، آن ها شیرینی های بسیار لذیذی به نام باسیلا که از زنجبیل است درست می کنند.

در این زمان تمام خیابان با چراغ های نئونی بسیار زیبایی تزیین شده و سعی شده است تا درختان هم شکل و شمایل درخت های کریسمس داخل خانه ها را داشته باشند، همه ی مردم شاد هستند و جشن های خیابانی هم زیاد برگزار می شود و به طور کلی اگر قصد دارید تا در این ایام به جایی سفر کنید گرجستان یکی از بهترین انتخاب هاست.

در روز سال نو مردم گرجستان اصلا کارهایی مثل خیاطی و دوخت و دوز انجام نمی دهند، آن ها از خداوند به خاطر نعمت های زیادش تشکر می کنند و از خداوند عمر طولانی می خواهند.

یکی دیگر از سنت های کریسمس در گرجستان، پختن پای است که این پای ها به تعداد اعضای خانواده پخته می شود.

در این مناطق شیرینی هایی به اسم شیرینی سرنوشت پخته می شود که مردم بر این باور هستند که کسی که از این شیرینی ها در کریسمس در گرجستان می خورد، سال خوبی خواهد داشت.

صبح روز کریسمس در گرجستان مردم این کشور خینکالی درست می کنند که از محبوب ترین و به نام ترین غذاهای گرجستان است.

مردم گرجستان واقعا خوش زبان هستند و یکی از زیباترین و بهترین آرزوهای دنیا را در کریسمس در گرجستان برای هم می کنند به طوری که چنین سخنانی در کمترین جایی از دنیا دیده می شود.

آن ها بر این باورند که تمام حرف ها و آرزوهای خوب برآورده می شوند، همین موضوع کافیست تا خودتان به این باور برسید که یکی از فراموش نشدنی ترین و مهربانانه ترین جشن های دنیا در همین گرجستان برگزار می شود.

 

کریسمس در گرجستان

اخبار دانستنیهای گرجستان را در کانال تلگرام کوجورجیا دنبال کنید:

کانال تلگرام اقامت گرجستان

ربات تلگرام: https://t.me/CoGeorgia_bot

 

سایر مطالب:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *