شورش در ارمنستان

? شورش در ارمنستان همچنان ادامه دارد…
?

?
رهبر شورش در ارمنستان در پی عدم کسب آرای لازم برای تصدی پست نخست وزیری این کشور، خواستار نافرمانی مدنی در سراسر ارمنستان شد.
به گزارش رویترز، «نیکول پاشینیان» رهبر جنبش اعتراضی در ارمنستان که «سرژ سرکیسیان» نخست وزیر وقت این کشور را به کناره گیری از سمت خود وادار ساخت، روز سه شنبه پس از شکست در کسب آرای لازم برای تصدی پست نخست وزیری، خواستار برگزاری اعتصاب عمومی در سراسر این کشور شد.
پاشینیان در سخنرانی خود خطاب به دهها هزار نفر که در میدانی در ایروان، پایتخت ارمنستان تجمع کرده بودند، گفت که از ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح روز چهارشنبه حامیان جنبش اعتراضی جاده ها، خطوط راه آهن و فرودگاه ها را خواهند بست.
اکنون تعیین یک روز مشخص برای ادامه شورش در ارمنستان باعث بروز یک بن بست در روابط میان جنبش اعتراضی به رهبری پاشینیان و نخبگان حاکم ارمنستان شده است؛

نخبگانی که در حفظ قدرت خود مصمم بوده و همچنان دستگاههای امنیتی را تحت کنترل دارند.
پاشینیان به حامیان خود در میدان جمهوری ایروان گفت: «ما خیابانها، فرودگاهها، مترو، راه آهن و هرچیز دیگری را که قابل تعطیل کردن باشد، خواهیم بست».
وی در ادامه افزود: «اگر همه افراد در کمپین نافرمانی مدنی شرکت کنند، این یک پیروزی کامل برای مردم ارمنستان خواهد بود. مبارزه ما مبارزه غیرخشونت آمیز است و این نافرمانی مدنی یک اقدام صلح آمیز است».
گفتنی است که استعفای سرژ سرکیسیان از مقام نخست وزیری در پی چندین روز اعتراضات مردمی، از تغییری چشمگیر در ارکان قدرت ارمنستان حکایت می کرد.

در پی این استعفاء، پاشینیان روزنامه نگار سابق ۴۲ ساله که به دلیل تحریک ناآرامی ها در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان بود، به عنوان تنها نامزد برای تصدی پست نخست وزیری به پارلمان ارمنستان معرفی شد.

اما از آنجا که حزب جمهوریخواه ارمنستان اکثریت کرسیهای پارلمان را در اختیار دارد، از دادن آراء لازم به پاشینیان خودداری کرد.
این در حالی است که پاشینیان اوایل روز سه شنبه به نخبگان حاکم ارمنستان هشدار داده بود که در صورت ممانعت از انتخاب وی به سمت نخست وزیری، به احتمال زیاد با «سونامی» خشم مردم ارمنستان روبرو خواهند شد.
????????????????????????
شورش در ارمنستان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *