تجارت گرجستان و ورامین

تجارت گرجستان و ورامین

تجارت گرجستان و ورامین

ایجاد  بسترهای مناسب جهت همکاری تجاری بین گرجستان و شهرستان ورامین

فرماندار ورامین با بیان اینکه محصولات ورامین به ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود گفت: با حضور صنعتگران و تولیدکنندگان ورامین در گرجستان زمینه گسترش همکاری بین ورامین و گرجستان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری از ورامین، محمدرضا یوسفی در جلسه هماهنگی حضور گروه‌های تجاری ورامین در کشور گرجستان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: گرجستان دروازه ورود به منطقه قفقاز و کشوری در حال توسعه و با پتانسیل بالا است که آینده روشنی دارد.

 

فرماندار ورامین با بیان اینکه: از طریق همکاری‌های اقتصادی با گرجستان، می‌توانیم شاهد رشد فعالیت‌های اقتصادی ورامین در سطح بین‌المللی باشیم؛

چراکه از این طریق امکان روانه کردن کالاهای ایرانی به بازارهای اروپایی وجود دارد، و شهرستان ورامین هم با وجود دو شهرک صنعتی سالاریه و چرمشهر و قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران از ظرفیت خوبی برای صادرات کالا به کشورهای همجوار برخوردار است.

وی افزود: اینکه گرجستان در گذشته بخشی از ایران بوده سبب شده تا موارد مشترک فراونی بین دو کشور وجود داشته باشد و این امر می‌تواند گرجستان را به هدف صادرات محصولات ایران تبدیل کند،

همچنین باید توجه کرد که توسعه پایدار مناطق، بدون همکاری و دادوستدهای فرامرزی صورت نمی‌گیرد و هیچ کشوری بر اثر خودکفایی به تنهایی به توسعه دست نیافته بلکه دنیای امروز، دنیای تعامل، هم‌اندیشی و همکاری با یکدیگر است.

یوسفی عنوان کرد: در حال حاضر اقلامی همچون، فرش، لبنیات، چرم و برخی محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و تولیدات صنعتی از ورامین به ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود که با حمایت از تولیدکنندگان می‌توان به ظرفیت صادرات محصولات ورامین که با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار نیز منجر می‌شود کمک کرد.

وی با اشاره به رایزنی با سفارت گرجستان عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده و حمایت سفیر ایران در کشور گرجستان، گروهی از مدیران کارخانجات و سرمایه‌گذاران صنعتی و کشاورزی شهرستان ورامین با حضور در این کشور، شرایط اقتصادی و صنعتی منطقه را بررسی کرده و زمینه گسترش همکاری‌ها را فراهم می‌کنند.

روح الله پائین شهری مدیر گروه بین‌الملل و سرپرست گروه تجاری اعزامی ورامین به گرجستان نیز در این جلسه گفت: ۲۵ نفر از صاحبان و مدیران کارخانجات و بنگاه‌های بازگانی و کشاورزی ورامین به مدت ۳ روز در کشور گرجستان حضور خواهند داشت و ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این کشور، با تجار، تولیدکنندگان و مسئولان این کشور دیدار می‌کنند.

وی افزود: در این بازدیدها، تجار و تولیدکنندگان شهرستان در جلسات تخصصی فعالیت‌های خود را عرضه  و نسبت به عقد قرارداد فروش محصولات اقدام می‌کنند،

همچنین در مدت این سه روز بیش از ۸ برنامه برای این تیم صنعتی و تجاری تدارک دیده شده است و چندین دیدار از جمله دیدار با وزیر صنایع گرجستان و سفیر ایران در گرجستان انجام می‌شود.

مزایای تجارت با گرجستان

مدیر گروه بین‌الملل و سرپرست گروه تجاری اعزامی ورامین به گرجستان تصریح کرد: کشور گرجستان نیازمند واردات کالا و خدمات فنی و مهندسی است و ابتکار فرماندار ورامین در برگزاری  این تور تجاری و صنعتی قطعا  موجب امیدواری و همکاری تجاری گرجستان با صنایع شهرستان ورامین خواهد شد.

لازم بذکر است در مرداد ماه امسال نمایشگاهی از  محصولات تولیدی شهرستان ورامین درکشور گرجستان دایر گردید

که دستاورد این نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، دامپروری و صنعتی شهرستان ورامین بوده است و همچنین آشنایی با صنایع دستی، سوغات و هدایای مختلف شهرستان و همچنین تشویق تولید کنندگان برای احیا و تولید صنایع دستی، سوغات و اشتغال زایی از دیگر هدف های برپایی این نمایشگاه بوده است.

تجارت گرجستان و ورامین

بسترهای مناسب جهت همکاری تجاری بین گرجستان و شهرستان ورامین

 

برای کسب اطلاعات در مورد اقامت در گرجستان با کارشناسان ما در تماس باشید .

۰۰۹۹۵۳۲۲۲۳۸۵۳۸

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *