اخبار جدید گرجستان, دانستنی های گرجستان

اوضاع گردشگری در تفلیس چگونه است؟

گردشگری در تفلیس

در این مقاله قرار است وضعیت بازار گردشگری در تفلیس را بررسی کنیم.

گرجستان به دلیل شرایط آب و هوایی خوب و وجود مکان های تاریخی و تفریحی زیاد از جاذبه های زیادی برای گردشگری برخودار است و تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان از شهرهای شلوغ و زیبا گرجستان بوده که همه ساله پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف دنیا می باشد.

بازار گردشگری در تفلیس بسیار پر رونق است و دولت گرجستان از بخش گردشگری خود درآمد زیادی را کسب می کند که بر رشد اقتصادی آن بسیار تاثیرگدار است.

یکی از مکان های گردشگری در تفلیس پیست های اسکی آن است که طرفداران زیادی دارد و فصل زمستان که فرا می رسد استراحت های موجود در کوهستان های تفلیس به عنوان مکانی مناسب برای پیست اسکی پذیرای بازدیدکنندگان زیادی می شود.

در این مقاله به آمار بازدید از پیست های اسکی تفلیس که از مناطق جذاب گردشگری است می پردازیم و برنامه های دولت گرجستان جهت سرمایه گذاری در این بخش از گردشگری را شرح می دهیم.

 

آمار بازدید از پیست اسکی گوداری در تفلیس 

نهاد مدیریت تفریحی گرجستان، آماری از تعداد بازدیدکنندگان از کوهستان های گردشگری تفلیس را در فصل زمستان منتشر کرده است.

طبق این آمار در اوایل فصل زمستان در ماه دسامبر پیست اسکی گوداری در تفلیس از گردشگران و اسکی بازان ریادی استقبال می کند و تعداد کل بازدید کنندگان در طول فصل زمستان در طی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰،۰۰۰ نفر بوده است که این تعداد نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی تعداد باردیدکنندگان گوداری نسبت به سال های گذشته است و تنها حدود ۲۰٪ از این بازدید کنندگان بازدید کنندگان خارجی هستند.

 پیست اسکی گوداری یکی از محبوب ترین پیست های اسکی در گرجستان است که دارای مسیر  ۷/۵ کیلومتر است.

این پیست اسکی در زمستان  ۲۰۱۷ میزبان بیش از ۲۷۶،۰۰۰ نفر بازدید کننده بود که این آمار بازدید کننده در طول فصل زمستان ۲۰۱۷ تقریبا بیش از سه برابر از ۸۹۰۰۰ بازدید کننده در طول فصل زمستان ۲۰۱۱-۲۰۱۲ است که افزایش چشمگیری داشته است.

پیست اسکی گوداری به دلیل شرایط آب و هوایی خوب برای گردشگران و اسکی بازان بسیار جذاب است و در حال حاضر  دارای ۱۰ بالابر اسکی (تله کابین) است که فشار و سختی و بالا رفتن ازکوه را قبل یک سر خوردن لذت بخش ازبین می ‌برد و بازدید کنندگان می توانند در آنجا از اسکی با اسنوبردهای حرفه‌ای،پاراگلایدینگ که پرش با چتر بال است لذت ببرند.

همچنین در این پیست اسکی چند هلیکوپتر برای حفظ ایمنی و آرامش اسکی بازان در مواقع خطرناک وجود دارد.

قرار است پیست اسکی گوداری با چندین پروژه تا پایان سال ۲۰۱۸ توسعه پیدا کندو یکی از پروژه ها احداث دریاچه مصنوعی در این منطقه است.

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری شرکت توسعه املاک red-co در گوداری تفلیس

به دلیل جاذبه های تفریحی ، رفت و آمد مکرر و رونق گردشگری که در منطقه گوداری تفلیس وجود دارد شرکت ساختمانی red-co  با سرمایه ای  حدود ۱۵۰ میلیون دلار به  توسعه این منطقه مشغول است.

این شرکت ساختمانی ۵۰ هکتار از زمین این منطقه را  برای  اجرای طرح های خود از جمله احداث چندین هتل ، خانه ، ویلا و رستوران های لوکس اختصاص داده است که امید است تا پایان سال ۲۰۱۸ به پایان برسد.

پیست اسکی بارکوریانی از مناطق جداب گردشگری در تفلیس

پیست اسکی باکوریانی یکی دیگر از مناطق جذاب و توسعه یافته برای گردشگری در تفلیس است که بیش از ۱۱۵،۰۰۰ بازدید کننده در فصل زمستان در سال های ۲۰۱۶تا ۲۰۱۷ داشته است که تعداد این بازدید کنندگان نسبت به سال های گذشته افزایش  ۲۴٫۶ درصدی داشته است.

پیست اسکی باکوریانی دارای ۱۴ عدد تله کابین است و علاوه بر این از امکانات خوبی برای اسکی بازان و گردشگران برخودار است.

به دلیل جاذبه های گردشگری و رفت و آمدهای زیاد در این منطقه ، دولت گرجستان  به سرمایه گذاری در خصوص ساخت هتل و آپارتمان در این منطقه پرداخته است .

 ساخت هتلی لوکس با ۱۰۰ اتاق و ساخت یک مجتمع آپارتمانی با ۵۰۰ واحد از طرح های عمرانی دولت در این منطقه بوده است که انتظار می رود بخشی از آنها تا پایان سال ۲۰۱۸ تکمیل شود.

شکل زیر مقایسه ای از آمار بازدیدکنندگان پیست اسکی بارکوریانی و گوداری از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ را نشان می دهد.

گردشگری در تفلیس

تماس با ما برای اقامت در گرجستان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *