روابط آمریکا و گرجستان

۲۵ سال است که از روابط آمریکا و گرجستان می گذرد و  به مناسبت این ۲۵ امین سالگرد یک کنفرانسی در آمریکا برگزار شد و گرجستان در این کنفرانس پیام های حمایتی از آمریکا دریافت کرد.

یکی از مباحثی که در این کنفرانس مطرح شد این بود که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی، تنها ایالات متحده آمریکا بود که استقلال گرجستان را  به رسمیت شناخت و یک سال بعد سفارت آمریکا در تفلیس افتتاح شد  و این آغازی خوب برای قوی شدن روابط آمریکا و گرجستان بود .

در این کنفرانس ، آمریکا کشور گرجستان را به عنوان یک چراغ از دموکراسی و آزادی اقتصادی ستود و اظهار کرد که دولت گرجستان از کشورهایست که در دستور کارخود آزاد سازی اقتصاد و مبارزه با فساد را در آغوش دموکراسی دنبال کرده است.

همچنین در این کنفرانس مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد پشتیبانی دولت جدید ترامپ از گرجستان و اهمیت اولویت همکاری استراتژیک با گرجستان سخن گفت.

او اضافه کرد که ارزش های مشترک دموکراتیک زیر بنای اصلی روابط بین دو کشور هستند و  گرجستان از همه نظر مورد حمایت آمریکا است.

یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این کنفرانس درباره توسعه تجارت ایالات متحده آمریکا با گرجستان بود.

وزیر امور خارجه گرجستان خطاب به شرکت کنندگان این کنفرانس گفت که ایالت متحده آمریکا بهترین پشتیبان حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان بوده است، و از روند موفقیت آمیز گرجستان برای تحکیم دموکراسی و توسعه اقتصادی حمایت می کند و درباره افزایش روابط آمریکا و گرجستان صحبت کرد.

در نشست میان گرجستان و آمریکا علاوه بر سخنرانی درباره ارزش های مشترک بین دوکشور و افزایش همکاری در مورد اقدامات تهاجمی و غیر قانونی روسیه نسبت به گرجستان صحبت شد و مطرح شد که همکاری گرجستان با آمریکا و پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا  تضمین می کند که گرجستان حاکمیت ارضی خود را حفظ کند و به مکانی سرشار از پیشرفت ،امنیت و رفاه تبدیل خواهد شد.

ارتباط با ما برای اقامت در گرجستان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *